علائمی از امیکرون که با سرماخوردگی متفاوت است

علائمی مانند سردرد و خستگی جز علائم گونه امیکرون ویروس کرونا است که معمولا در بیماری سرماخوردگی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم گونه امیکرون تا حدودی شبیه به سرماخوردگی است. تفاوت‌های جزئی بین سرماخوردگی و بیماری ناشی از گونه امیکرون وجود دارد، بنابراین تشخیص این دو بیماری از یکدیگر دشوار است. علائم مشابه گونه امیکرون و سرماخوردگی یک سردرگمی واقعی در زمان کنونی ایجاد کرده است، هم اکنون تعداد مبتلایان به گونه امیکرون ویروس در سراسر دنیا افزایش یافته است، در حالی که کاهش دما در فصل زمستان نیز آمار مبتلایان به سرماخوردگی را افزایش می‌دهد. متخصصان معتقد هستند که شناخت علائم این دو بیماری به صورت دقیق می‌تواند به درمان زودهنگام و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌ها کمک می‌کند.

علائم غیر عادی گونه امیکرون

نتایج مطالعات اولیه انجام شده در زمینه ماهیت گونه امیکرون نشان می‌دهد که علائم آن شباهتی با گونه‌های اصلی ویروس کرونا ندارد. به نظر می‌رسد که علائم گونه امیکرون بسیار شبیه علائم بیماری سرماخوردگی است، اما علائمی مانند سردرد و خستگی جز علائم گونه امیکرون ویروس کرونا است که معمولاً در بیماری سرماخوردگی مشاهده نمی‌شود.

علائم رایج گونه امیکرون

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه امیکرون ویروس کرونا افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و قدرت انتقال‌پذیری آن سه برابر بیشتر از گونه‌های دیگر است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه امیکرون ویروس کرونا ایمنی ایجاد شده بر اثر دریافت واکسن کرونا و ابتلاء به بیماری کووید _۱۹ را خنثی می‌کند. با این وجود، گونه امیکرون ویروس کرونا مانند گونه دلتا باعث بروز علائم شدید نمی‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را افزایش نمی‌دهد. بعضی از علائم رایج گونه امیکرون شامل خستگی، خارش گلو و بدن درد زیاد می‌شود، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که گونه امیکرون ویروس کرونا باعث از دست دادن حس بویایی و چشایی نمی‌شود. متخصصان هنوز موفق نشده‌اند که بین علائم گونه امیکرون و دلتا تفاوت قائل شوند. اطلاعات جمع آوری شده نشان می‌دهد که فقط ۵۰ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید _۱۹ سه مورد از علائم کلاسیک کرونا مانند تب، سرفه یا از دست دادن حس بویایی و چشایی را احساس می‌کنند.

اقدامات لازم جهت پیشگیری از شیوع گونه امیکرون

اگرچه هیچ اطلاعات دقیق و واضحی در زمینه اثربخشی واکسن کرونا در دسترس نیست، واکسیناسیون تنها راه مؤثر پیشگیری از بروز بیماری کووید _۱۹ است. با نزدیک شدن به کریسمس و سال نو میلادی، خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در سراسر دنیا افزایش پیدا می‌کنند. حتی اگر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اید نیز بهتر است در منزل بمانید، از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنید، از ماسک استفاده و بهداشت را رعایت کنید همچنین در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 544406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.