بودجه ۱۴۰۱ اهواز باید واقع‌بینانه تنظیم شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اهواز گفت: در تدوین بودجه سال آینده اعمال نگاهی منطقی توأم با افزایش مسئولیت پذیری باید لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا مرغایی زاده در جلسه با معاونان معماری و شهرسازی مناطق ۸ گانه اهواز اظهار کرد: با توجه به استقلال مالی نهاد شهرداری و وابسته نبودن به بودجه دولت، در حال حاضر درآمدهای حوزه شهرسازی یکی از مؤثرترین آیتم‌های درآمدی شهرداری مناطق است.

وی با اشاره به فصل تهیه بود

جه سال ۱۴۰۱ شهرداری تاکید کرد: باید بتوانیم با در نظرگیری ظرفیت‌های قانونی و تجارب موجود، پیش‌بینی مناسبی از تحقق درآمدها در سال آینده داشته باشیم، نگاهی واقع‌بینانه توأم با مسئولیت پذیری که در نهایت به تحقق درآمدها منتهی شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اهواز تصریح کرد: پیش‌بینی افزایش محدود نوعی مسئولیت گریزی است و پیش‌بینی بسیار بالا نیز ناشی از نداشتن شناخت صحیح از شرایط است، لذا بودجه باید مبتنی بر اجرا تنظیم شود.

مرغایی زاده خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری بر اساس پیش‌بینی درآمدی حوزه شهرسازی، هزینه‌های شهرداری اعم از پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و… را تنظیم می‌کند، این موضوع اهمیت و دقت در پیش بینی بودجه را مشخص می‌کند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ ظرفیت‌های جدید درآمدی بر اساس قوانین و لوایح مصوب در حوزه شهرسازی در اختیار داریم که مناطق باید بر روی این ظرفیت‌ها حساب باز کرده و در پیش‌بینی درآمدهای خود لحاظ کنند، البته بسیاری از ظرفیت‌های درآمدی نیازمند پیگیری ویژه است و به راحتی محقق نمی‌شود.

کد خبر 544404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.