سالم‌سازی پارک‌های اهواز در صحن شورا بررسی می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سالم سازی پارک‌های این شهر از قلیان‌ها، سگ‌های ولگرد و سگ گردانی در صحن شورا در حال پیگیری است.

حجت‌اله زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سالم سازی پارک‌ها هم در کمیسیون فرهنگی و هم در صحن شورا در حال پیگیری است.

وی افزود: این سالم سازی از جنبه مدیریت کردن شامل سازماندهی قلیان فروش‌ها، سگ گردانی و سگ‌های بدون صاحب، و از لحاظ توسعه و رسیدگی شامل فعال سازی نمازخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف در دستور کار می‌باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: برخی از این موارد در حوزه اختیارات شهرداری است که معاونت فرهنگی در حال پیگیری است، اما برای برخی موارد مانند قلیان فروش‌ها و سگ گردانی‌ها نیاز به همراهی و همکاری دستگاه‌های دیگر مانند نیروی انتظامی داریم.

وی تاکید کرد: تاکنون چندین مرتبه نیروهای واحد اجراییات شهرداری نسبت به جمع‌آوری قلیان فروش‌ها اقدام کرده‌اند، اما این اقدام موقتی بوده و پس از مدتی مجدداً دایر شده است.

زارع‌زاده تصریح کرد: چنین صحنه‌های زیبنده شهر اهواز نیست و سازماندهی آنها مطالبه مردمی است تا فضای پارک‌ها سالم و آمده باشد و در شرایط مناسب آب و هوایی به همراه خانواده خود مدتی را در پارک به تفریح بپردازند.

وی اضافه کرد: متأسفانه موارد ذکر شده آسایش مردم را تحت‌الشعاع قرار داده، از این رو رسیدگی و سالم سازی پارک‌ها در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم اقدام مناسبی در این خصوص انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: هرچند در چند ماه گذشته نسبت به جمع‌آوری و سالم‌سازی فضای پارک‌ها اقدام شده است، اما مداوم و پایدار نبوده و باید به سمتی حرکت کنیم که سالم‌سازی پارک‌ها به صورت پایدار انجام و امنیت روانی خانواده‌ها تأمین شود.

وی گفت: مشاهده صحنه‌های سگ‌گردانی در پارک‌ها چیزی کمتر از استقرار قلیان فروشی‌ها نیست چرا که این امر با ارزش‌های حاکم با جامعه مغایرت دارد و زیبنده جامعه نیست که به همین جهت در سنوات گذشته در شورای اسلامی شهر برای جلوگیری از سگ گردانی مصوباتی صورت گرفته است.

زارع‌زاده ادامه داد: این موارد جزو مطالبات عامه مردم هستند و ما نمی‌توانیم به صورت قشری به مطالبات توجه کنیم، از آنجایی که اجرای این مصوبه که معطل مانده نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها و نظارت بر آن دارد، باید کمک کنند تا بتوانیم پاسخگوی توقعات و مطالبات مردم باشیم.

کد خبر 544401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.