بازدید هیئت ورزشی سنگال از مجموعه‌های ورزشی اصفهان

اعضای هیئت ورزشی سنگال با همراهی معاون ورزشی شهردار و رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، از مجموعه‌های ورزشی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان بعیدی، معاون تفریحی ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان امروز _شنبه چهارم دی‌ماه_ در جمع اعضای هیأت ورزشی سنگال، در رابطه با اصفهان، اظهار کرد: این کلانشهر از لحاظ تاریخی، گردشگری و فرهنگی جزو متمدن‌ترین شهرهای جهان و بر اساس نتایج حاصل از بسیاری از نظرسنجی‌ها، به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان مهد ورزش ایران است و در ورزش قهرمانی سپاهان و ذوب‌آهن دو باشگاه شناخته شده این شهر در آسیا هستند، عنوان کرد: چند باشگاه خصوصی از جمله گیتی‌پسند، نامی‌نو و … نیز در این شهر فعالیت می‌کنند.

بازدید هیئت ورزشی سنگال از مجموعه‌های ورزشی اصفهان

معاون تفریحی ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان خدمات متنوعی در زمینه ورزش همگانی برای حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این کلانشهر ارائه می‌کند.

بعیدی با اشاره به آمادگی مدیریت شهری اصفهان برای توسعه مناسبات ورزشی با سنگال، تصریح کرد: سنگال را به عنوان قطب فوتبال آفریقا دوست داریم، تجربیات اصفهان و شهرها مختلف این کشور به خصوص داکار، می‌تواند به ظهور استعدادها و ظرفیت‌های ورزشی کمک کند.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان حدود ۶۰ ورزشگاه و مرکز تفریحی در سطح شهر در اختیار دارد که در این ارتباط قصد توسعه زیرساخت‌های خود را داشته و آماده است در حوزه‌های و ظرفیت‌های ممکن با سنگال وارد رابطه و همکاری شود.

بازدید هیئت ورزشی سنگال از مجموعه‌های ورزشی اصفهان

همچنین در این دیدار، سیدون سان، رئیس باشگاه کازا اسپرت سنگال نیز طی سخنانی، اظهار کرد: بابت استقبال خوبی که در اصفهان از هیئت سنگالی شد تشکر می‌کنم؛ تیم فوتبال کازااسپرت از مهمترین‌های تیم آفریقا است که در حال حاضر صدر جدول قرار دارد.

وی ادامه داد: می‌دانیم که ایران با داکار خواهرخواندگی دارد و سفارت ایران در داکار به خوبی فعالیت می‌کند؛ از زمانی که سنگال و ایران همکاری خود را شروع کردند ۵۰ سال می‌گذرد که قرار است آن را با سفیر ایران جشن بگیریم.

بازدید هیئت ورزشی سنگال از مجموعه‌های ورزشی اصفهان

رئیس باشگاه کازااسپرت سنگال با بیان اینکه هدف ما از این سفر عقد قرارداد همکاری با سپاهان است، تصریح کرد: هدف نهایی ما در کنار این قرارداد این قرارداد، برقراری تبادلات فرهنگی است.

سانه، معاون باشگاه کازا اسپرت و مسئول شورای شهر زیگوچر سنگال نیز در این دیدار، اظهار کرد: متأسفانه در سنگال شهرداری‌ها تا این میزان فعال نیستند؛ ۵۰ سال با ایران رابطه دیپلماتیک داشتیم که باید فراتر برود و دیپلماسی ورزشی نیز بین دو ملت برقرار شود.

وی ادامه داد: هواداران در ورزش نقش مهمی دارند و ارزش هر تیمی به طرفداران آن است. در سنگال تیم کازااسپرت جنبه مردمی دارد و بازیکنان از کشورهای نیجریه و اروپا در این تیم بازی می‌کنند.

معاون باشگاه کازااسپرت با بیان اینکه باید عدالت اجتماعی را آموزش دهیم، خاطرنشان کرد: در زمینه ورزشی برای جوانان و زنان هم برنامه‌هایی داریم، در ایام کرونا فوتبالیست‌های قدیمی داوطلبانه آمدند و این رشته را آموزش دادند تا این رشته ورزشی حفظ شود.

بازدید هیئت ورزشی سنگال از مجموعه‌های ورزشی اصفهان

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار، اظهار کرد: اصفهان آمادگی دارد تا در بعد گردشگری میزبان خوبی برای توریست‌های سنگالی باشد. گردشگری ورزشی یکی از بخش‌های بزرگ گردشگری است. پیشنهاد می‌دهیم تبلیغات گردشگری بین دو شهر تبادل شود.

به گزارش ایمنا، سیدون سان، رئیس باشگاه کازا اسپرت سنگال و سانه و معاون باشگاه کازا اسپرت و مسئول شورای شهر زیگوچر سنگال از مجموعه ورزشی سلامت‌کده مشتاق، مجموعه ورزشی گل نرگس و مجموعه ورزشی کردآباد بازدید کردند.

کد خبر 544372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.