"چهل تکه‌ یک وجود" در عمارت سعدی

نمایشگاه "چهل تکه یک وجود" کاری از مرکز آموزش و توانبخشی روزانه سالمندان رنگین کمان سپید است که در ایوان عمارت تاریخی سعدی اصفهان نمایش داده شده است.

نوشین نفیسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه‌ی نمایشگاه "چهل تکه یک وجود" در مدت دو سال با همکاری سالمندان در مرکز رنگین کمان سپید که یک مرکز فرهنگی آموزشی مخصوص سالمندان است، انجام شد البته در این مرکز نگهداری سالمندان انجام نمی‌شود و فقط آموزش است.

وی افزود: یکی از دلایل برگزاری چهل تکه، بیماری کرونا است که امکان ارتباط افراد با یکدیگر را محدود کرده است و بیشتر فعالیت‌های آنها در خانه صورت می‌گیرد حال افرادی که می‌توانستند در فضای مجازی همراه شوند در کلاس‌ها شرکت کردند، اما برخی از این سالمندان توانمند نیستند که از کلاس‌های مجازی استفاده کنند.

مدیر گروه هنر مرکز رنگین کمان سپید با اشاره به روش ساخت چهل تکه ارائه شده در این نمایشگاه، گفت: پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها در خانه قطعاتی را بافتند و آن‌ها را در مرکز رنگین کمان سپید به هم وصل کردیم تا به یک چهل تکه بزرگ تبدیل شد همچنین در سال گذشته چهل تکه‌ای در مرکز با ۴۹۰ قطعه به طول دو متر ۶۰ در ۱۸۵ رونمایی شد.

نفیسی ادامه داد: امسال به دلیل فراخوان بزرگی که در سطح استان انجام شد بعضی شهرهای دیگر نیز شرکت کردند و قطعه‌ای تقریباً به اندازه سال گذشته به دست آمد که اکنون در عمارت تاریخی سعدی اصفهان در کنار هم متصل است.

وی گفت: هر کدام از خانم‌ها قطعه‌های چهل تکه را به‌صورت بافت، قلاب‌بافی و گلدوزی بر روی بافتنی ایجاد کردند که آن‌ها را به یکدیگر متصل کردیم و برنامه‌ریزی ما این بود که نمایشگاه در شبی برگزار شود که اگرچه نمی‌توان جشنی برگزار کرد، اما بهانه‌ای برای یک دورهمی مجازی و گرم‌شدن دل‌ها باشد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه "چهل تکه یک وجود" می‌توانند تا نهم دی‌ماه به عمارت تاریخی سعدی، واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی مراجعه کنند.

"چهل تکه‌ یک وجود" در عمارت سعدی

کد خبر 544370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.