بورس هنوز به روند صعودی بازنگشته است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد بازار سرمایه به روند صعودی خود بازگشته باشد، گفت: پس از چندین روز منفی بودن بازار همواره عده‌ای از فروش منصرف شده و عده‌ای اقدام به خرید می‌کنند، اما از آنجا که دیدگاه خریداران فعلی بلندمدت نیست در روزهای آتی مجددا شاهد منفی شدن بازار خواهیم بود.

سید علی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با رشد شاخص کل بورس در روزهای اخیر، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد بازار سرمایه به روند صعودی خود بازگشته باشد، بازار به صرف زمان در این محدوده‌ها نیاز دارد، روندهای مثبت و منفی که اکنون در بورس دیده می‌شود همگی از جنس نوسانات کوتاه‌مدت است.

وی با بیان اینکه بازار برای بازگشت به صرف زمان نیاز دارد تا پول‌ها در گردش معاملات هدفمند شود، افزود: قطعاً بازار نوساناتی را مجدد تحمل خواهد کرد و شاهد منفی‌های مجدد و مثبت‌هایی بیش از آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: البته این نوسانات در محدوده زمانی و قیمتی مشخصی خواهد بود که طبیعی است، پس از چندین روز منفی بودن بازار همواره عده‌ای از فروش منصرف شده و عده‌ای اقدام به خرید می‌کنند، اما از آنجا که دیدگاه خریداران فعلی بلندمدت نیست در روزهای آتی مجدد شاهد منفی شدن بازار خواهیم بود.

تصمیمات وزیر اقتصاد تغییری در روند بازار ایجاد نمی‌کند

طباطبایی همچنین در رابطه با تصمیمات وزیر اقتصاد در رابطه با بورس گفت: چنین تصمیماتی پیش از این هم گرفته شده اما تا زمانی که به مرحله عملی شدن نرسد بی‌معنا خواهد بود. اجرایی شدن این تصمیمات هم یک روزه نتیجه نخواهد داد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است در اجرای چنین تصمیماتی همواره مدیران میانی به خوبی عمل نکرده‌اند، از جمله این تصمیمات می‌توان به بازارگردان‌ها و تغییرات دامنه نوسان اشاره کرد. اقدامات فعلی هنیز حتی اگر اجرایی شود در روند مثبت بازار تغییری ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 544252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.