داروی رمدسیویر مانع بستری شدن افراد واکسینه نشده می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی ضد ویروس رمدسیویر خطر بستری شدن بیماران کرونایی واکسینه نشده را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی رمدسیویر بر بیماران مبتلا به کرونا که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف ۵۶۲ فرد واکسینه نشده را از سپتامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار دادند. همه افراد شرکت کننده در مطالعه به دلیل سن بالا یا مبتلا بودن به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا چاقی در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ در میان شرکت کنندگانی که داروی رمدسیویر را مصرف کرده بودند ۸۷ درصد کمتر از افرادی بود که دارونما دریافت کرده بودند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که داروی رمدسیویر می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ را در میان افراد واکسینه نشده و واکسینه شده به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

متخصصان معتقدند که مصرف یک دوره سه روزه از داروی ضد ویروس رمدسیویر می‌تواند نقش مهمی در کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون داشته باشد. رمدسیویر اولین داروی ضد ویروسی برای کووید -۱۹ بود که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید شد. یافته‌های این مطالعه پیش از افزایش سویه دلتا در تابستان یا افزایش گونه اومیکرون در اواخر سال میلادی کنونی به دست آمده است، بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 544219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.