سازمان غذا و داروی آمریکا اولین قرص ضد کرونا را تایید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرص ضد ویروس شرکت مرک را برای بزرگسالانی که در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شدید قرار دارند تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرص خوراکی ضد کرونا شرکت مرک با نام مولنوپیراویر (molnupiravir) برای بزرگسالان بالای ۱۸ سالی که در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ شدید قرار دارند و راه درمانی دیگری برای آن‌ها در دسترس نیست، مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفت. این سازمان روز چهارشنبه نیز قرص پاکسلووید ساخت شرکت فایزر را برای افراد بالای ۱۲ سال که در معرض ابتلاء به کرونای شدید قرار دارند تأیید کرد.

بیشتر بخوانید:

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان اثربخشی قرص شرکت مرک نسبت به داروی شرکت فایزر کمتر است؛ به طوری که داروی شرکت مرک خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد در حالی که این درصد برای قرص شرکت فایزر ۸۹ درصد است. هر دو داروی خوراکی شرکت‌های مرک و فایزر باید در طول سه تا پنج روز اول پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ به صورت چند قرص در روز برای پنج روز مصرف شوند. البته توصیه شده است که زنان باردار از داروی شرکت مرک استفاده نکنند.

به گفته متخصصان، استفاده از قرص‌ها ارزان‌تر و آسان‌تر از روش‌های درمانی مبتنی بر پادتن مونوکلونال است که تاکنون به عنوان درمان اصلی بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است. این درمان‌ها به تزریق نیاز دارند، اما داروهای خوراکی چنین نیستند. علاوه بر این، قرص‌ها ممکن است به همان اندازه که در برابر انواع گونه‌های ویروس کرونا مؤثر هستند، در برابر سویه اومیکرون نیز مؤثر واقع شود.

کد خبر 544210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.