اولین گوشی بدون خشاب سیم‌کارت کدام است؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که احتمالا گوشی هوشمند آیفون ۱۵ پرو اولین گوشی هوشمند بدون خشاب سیم‌کارت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل مدت‌ها است که روش‌هایی برای نیاز نداشتن به استفاده از خشاب سیم‌کارت را آزمایش می‌کند و در حال توسعه فناوری eSIM است. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ممکن است نسخه پرو آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ بدون خشاب سیم‌کارت فیزیکی به کاربران عرضه شود و فقط با دو اسلات eSIM کار کند. eSIM یا سیم کارت الکترونیکی یک سیم کارت واقعی نیست بلکه یک چیپ با استاندارد SON-8 است که مستقیماً داخل یک گجت تعبیه شده است، بنابراین نمی‌توان آن را خارج یا تعویض کرد.

در بعضی از کشورهای دنیا استفاده از سیم کارت eSIM رایج نشده است، بنابراین ممکن است شرکت اپل گوشی آیفون ۱۵ پرو بدون خشاب سیم‌کارت را فقط در بازارهایی عرضه کند که این فناوری را پذیرفته باشد. دیگر شایعاتی که در مورد گوشی آیفون ۱۵ پرو منتشر شده است، نشان می‌دهد که این محصول به تاچ آیدی زیر نمایشگر و تراشه‌های جدید سه نانومتری مجهز شده است.

شرکت اپل در حال تولید مودم اختصاصی است که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۳ همراه با سری آیفون ۱۵ معرفی خواهد شد. این شرکت در حال حاضر از مودم‌های 5G کوالکام بهره می‌برد، اما قصد دارد با استفاده از مودم‌های اختصاصی در این زمینه مستقل شود.

کد خبر 544194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.