آیا دوز تقویتی واکسن آسترازنکا در برابر امیکرون مقاوم است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن آسترازنکا به میزان قابل توجهی باعث افزایش سطح آنتی‌بادی تولید شده در بدن علیه کرونای اومیکرون می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دوز تقویت کننده واکسن آسترازنکا در مقابل گونه اومیکرون ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند و ۴۱ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت دوز سوم واکسن آسترازنکا به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود. علاوه بر این، سطح خنثی شدن گونه اومیکرون پس از دریافت دوز سوم واکسن آسترازنکا مشابه میزانی بوده است که پس از دریافت دوز دوم واکسن در مورد گونه دلتا مشاهده شده بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که سطح آنتی‌بادی تولید شده در بدن افرادی که دوز تقویت کننده واکسن آسترازنکا را دریافت کرده بودند بیشتر از آنتی‌بادی موجود در بدن افرادی بود که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند و بهبود یافتند. شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا که از فناوری mRNA استفاده کرده بودند مانند فایزر و مدرنا نیز پیش از این نسبت به مؤثر بودن دوز تقویت کننده خود در برابر گونه جدید ویروس کرونا اطمینان داده بودند.

شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا در بسیاری از کشورها و قدرت انتقال‌پذیری بالای آن باعث شده است مقامات بهداشتی فرآیند تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا را با سرعت بیشتری پیش ببرند و محدودیت‌های جدید کرونایی نیز اعمال کنند. با وجود این که متخصصان معتقدند که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم شدید نمی‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را افزایش نمی‌دهد، اما قدرت انتقال‌پذیری بالای آن باعث می‌شود سیستم بهداشت و درمان تحت فشار قرار بگیرد و خطر مرگ و میر بیماران افزایش پیدا کند. بنابراین توصیه شده است افراد در زمان تعیین، شده واکسن کرونا و دوز تقویت کننده آن را دریافت کنند.

کد خبر 544171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.