تزریق دوز سوم واکسن کرونا به بیش از ۱۲ درصد جمعیت استان/۲۵ هزار نفر روزانه مراجعه دارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۸۴ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن کرونا و ۷۰ درصد دوز دوم را دریافت کردند. بیشتر از ۱۲ درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پژمان عقدک در خصوص شناسایی مورد مشکوک به کرونا «اومیکرون» در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون مورد مشکوک ابتلاء به کرونا در استان نداشتیم و اگر موردی در اصفهان گزارش شده و مورد تأیید هم قرار بگیرد باید برای تأیید نهایی به تهران فرستاده شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی در مورد واکسیناسیون جمعیت مورد هدف استان، اضافه کرد: در حال حاضر ۸۴ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن کرونا و ۷۰ درصد دوز دوم را دریافت کردند و بالاتر از ۱۲ درصد هم دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند، امیدواریم همه افراد هر چه سریع‌تر برای تزریق دوزهای واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

ارائه خدمات در شش مرکز تجمیعی و ۱۲ مرکز منتخب واکسیناسیون

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در استان شش مرکز تجمیعی واکسیناسیون به شهروندان ارائه خدمات می‌کنند و ۱۲ مرکز منتخب جامع سلامت وجود دارد که تا ساعت هفت بعدازظهر برای ارائه خدمات به همشهریان فعال هستند.

عقدک تصریح کرد: همه مراکز جامع سلامت شهر و شهرستان‌های استان اصفهان آماده ارائه واکسیناسیون کرونا به مراجعه کننده‌ها هستند و روزانه به طور متوسط ۲۵ هزار نفر برای تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می کنند.

وی در مورد تزریق دوز سوم واکسن کرونا و ارسال پیامک به شهروندان، گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال که مدت سه ماه از تزریق دوز سوم واکسن کرونای آنها گذشته باشد می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کرده و دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا / مقابله با «اومیکرون»

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به مراکز جامع سلامت برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندان صورت گرفته که بر اساس سامانه سیب (سامانه پرونده الکترونیکی خانواده) این کار انجام می‌شود و تا آنجا که مقدور است برای افراد پیامک هم برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون ارسال می‌شود.

عقدک خاطرنشان کرد: برای مقابله با سویه «اومیکرون» و مصون ماندن شهروندان از ابتلاء به ویروس جهش یافته جدید کرونا تزریق دوز سوم واکسن ضروری است، شهروندانی که از تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها بیش از سه ماه گذشته است می‌توانند به مرکز تجمیعی واکسیناسیون برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا مراجعه داشته باشند.

کد خبر 544040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.