راه حل بارسای ورشکسته برای خرید فران تورس

بارسلونا برای خرید فران تورس کار ساده‌ای در پیش ندارد و هفت خان رستم را باید طی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، مشکلات مالی بارسلونا بر هیچکس پوشیده نیست و بسیاری از هواداران این تیم متعجب‌اند که چطور باشگاه محبوبشان با بودجه بسیار محدودش می‌خواهد از پس خرید فران تورس، ستاره اسپانیایی منچسترسیتی بربیاید.

باشگاه بارسلونا در حال حاضر مشکل مالی ۱ میلیارد یورویی (۸۴۹ میلیون پوند / ۱.۱ میلیارد دلار) را تجربه می‌کند. آن‌ها که به دنبال یک مهاجم جدید هستند با فران تورس به توافق نهایی رسیده‌اند و قرار است برای این بازیکن ۵۵ میلیون یورو (۴۷ میلیون پوند / ۶۲ میلیون دلار) پرداخت کنند.

کاتالان‌ها همچنان غرق در بدهی هستند و علامت سوال بزرگ ایجاد شده در ذهن هواداران بارسلونا، منبع تأمین بودجه لازم برای خرید یک مهاجم خوب در پنجره زمستانی است. تورس که در تابستان ۲۰۲۰ والنسیا را ترک کرد، هیچ گاه شروع ثابتی در سیتی نداشته و امیدوار است که با بازگشت به اسپانیا بتواند روزهای خوبی را در تیم محبوب کشورش تجربه کند.

البته این معامله برای هر دو تیم از لحاظ برچسب قیمت منطقی به نظر می‌رسد. منچسترسیتی مدتی است که تمایلی به استفاده از فران تورس ندارد و این بازیکن گلزن و خوش آتیه، تبدیل به بازیکن ذخیره این تیم شده است. از سوی دیگر یکی از بزرگترین مشکلات فعلی بارسا، گلزنی در زمین مسابقه است و به‌کارگیری فران می‌تواند گره‌گشای مشکلات کاتالان‌ها باشد.

بودجه اولیه لازم برای رقم خوردن این انتقال توسط بارسا تأمین شده و مشکلی برای امضای قرارداد با سیتی وجود ندارد. بارسایی ها اخیراً نیم میلیارد یورو وام از بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس دریافت کرده‌اند. البته مسئله اصلی تأمین بودجه اولیه مالی نیست، بلکه مشکلات مربوط به قوانین فرپلی مالی و محدودیت هزینه‌های خود لالیگا است که کار را سخت‌تر می‌کند.

بارسا در ابتدای فصل به لطف جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس که دستمزدهای خود را کاهش دادند، توانست در آخرین دقایق پنجره تابستانی قرارداد آگوئرو را ثبت کند. حالا با بازنشستگی آگوئرو و صرف نظر کردن از هزینه‌های پرداختی برای دومین فصل حضور وی در بارسا، آبی و اناری‌ها می‌توانند به فکر هزینه‌های بیشتر باشند.

به عنوان مثال، اگر بارسلونا ۱۰۰ میلیون یورو (۸۵ میلیون پوند / ۱۱۳ میلیون دلار) پس‌انداز کند، مجاز است ۲۵ میلیون یورو (۲۱ میلیون پوند / ۲۸ میلیون دلار) را برای هزینه نقل و انتقالات و دستمزد بازیکنان جدید هزینه کند. ماتو آلمانی، مدیر ورزشی بارسلونا، برای کمک به کاهش هزینه‌های این فصل باشگاه در مورد دستمزد پایین برای شش ماه اول قرارداد، مذاکره‌ای با تورس انجام داده است.

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل فعلی بارسا، امضای قرارداد جدید با عثمان دمبله در تابستان است. شاید بزرگترین دلیل برای تمدید قرارداد نیز از دست ندادن این بازیکن به صورت رایگان است. دمبله در زمان پیوستنش به بارسلونا خرج زیادی روی دست این باشگاه گذاشت و حالا سران بارسا نمی‌خواهند هزینه‌های ابتدایی آن‌ها هیچ و پوچ شود.

سرجی روبرتو بازیکن دیگری است که قراردادش در حال تمام شدن است و بارسلونا می‌تواند در این زمینه نیز راهکاری برای پس‌انداز پیدا کند. همچنین بارسلونا در تلاش است تا بازیکنان طرد شده خود را به فروش برساند. قابل توجه ترین مهره‌ای که دیگر در بارسلونا امیدی به بازی ندارد، فیلیپ کوتینیو است. این بازیکن مشخصاً از تیم کنار گذاشته شده و بارسایی ها در تلاش هستند تا به هر ترتیب او را بفروشند.

شاید امضای قرارداد با فران تورس یک پروژه سخت از لحاظ مدیریتی محسوب شود، اما بدون شک هیچ بن‌بستی در کار نیست نیست. آبی و اناری‌ها با خرید تورس می‌توانند انگیزه زیادی به تیم تزریق کنند و یک مهاجم گلزن نیز به ترکیب اضافه خواهد شد. از سوی دیگر، امضای این قرارداد می‌تواند مشوقی برای مدیران باشد تا هر چه سریع‌تر به فکر پس‌انداز کردن و فروش بازیکنان بی فایده بیافتند.

کد خبر 544035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.