تفکیک پسماندها از مبدا نیازمند همراهی خانواده‌ها است

شهردار مراغه با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی های بانوان مراغه نیز گفت: برگزاری این‌ نمایشگاه فرصتی برای نشان دادن نقش تاثیر گذار بانوان در اشتغال و تولید بود.

به گزارش ایمنا، محمد مقتومی در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان مراغه، اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی، برای اشتغال و کاهش بیکاری باید از ظرفیت بانوان باید بهره گرفت.

وی با اشاره به بیکاری ۱۸ درصدی در این شهرستان، افزود: حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی با توجه به سهم ۵۰ درصدی آنها در جامعه راهگشای بیکاری خواهد بود.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: در این راستا با حضور و اهتمام جدی نهادهای متولی امر در مناطق حاشیه شهر شاهد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری خواهیم بود.

مقتومی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از پسماندهای شهری قابل بازیافت هستند، گفت: بانوان می‌توانند در زمینه تفکیک زباله از مبدا مشارکت فعالی داشته باشند؛ تفکیک پسماندهای خانگی از مبدا نیازمند همراهی خانواده‌ها است و تحقق آن زمینه ساز کاهش یارانه‌ای و هزینه‌ای برای شهرداری خواهد بود و کمک شایانی به محیط زیست خواهد کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های اجتماعی بانوان، گفت: ایجاد فضای مناسب فرهنگی در جامعه، زمینه ساز ایفای نقش مؤثر بانوان در توسعه اقتصادی و اشتغال بوده و شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه گام‌های مؤثری برای مکان یابی و احداث نمایشگاه دائمی و بین‌المللی این شهرستان برداشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 544002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.