شهر باید بستر هوش‌افزایی کودکان باشد

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۹ دسته هوش برای کودکان شناسایی شده است، گفت: هیچ کودک کم هوشی در جامعه وجود ندارد، در این راستا باید هوش و استعداد کودکان را پیدا کرد تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف آن‌ها حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه- پنجشنبه دوم دی ماه_ در ویژه برنامه فرهنگی هنری سربند عاشقی اظهار کرد: در گذشته صحبت از کودکان باهوش و کم‌هوش بود، اما اکنون در علم جدید روانشناسی گفته می‌شود که باید استعداد کودکان را در سن پایین کشف کنیم تا در آینده به اهداف خود برسند؛ اگر کودکان و نوجوانان هدف خود را به درستی انتخاب کنند در سن جوانی و بزرگسالی به قله موفقیت دست می‌یابند.

وی با بیان اینکه اگر به استعداد کودکان و نوجوانان توجه نشود، آنان هر روز از مسیر خود دورتر می‌شوند، افزود: خودشناسی کمک می‌کند تا خانواده‌ها نسبت به فرزندانشان و کودکان و نوجوانان نسبت به خود آگاهی لازم را پیدا کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه والدین باید در طول سه سال، هوش فرزندان خود را بسنجند و سپس استعداد آن‌ها را کشف کنند، تصریح کرد: برخی کودکان هوش کلامی دارند؛ کودکانی که از این ویژگی برخوردار هستند زودتر از بقیه کلمات را بیان و جمله‌سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: کودکانی که هوش کلامی دارند در دوران تحصیل نیز ارتباط کلامی قوی برقرار می‌کنند، اگر این موضوع به موقع کشف شود این کودکان در آینده می‌توانند به نویسندگان و اساتید بزرگی تبدیل شوند.

قاسم زاده با بیان اینکه برخی از کودکان در سن پایین هوش منطقی ریاضی دارند خاطرنشان کرد: این افراد از بازی‌های چیدنی و منظم کردن اشیا لذت می‌برند و همیشه اسباب بازی‌های آن‌ها منظم است. این کودکان در دوران مدرسه علاقه دارند در ابتدا مسائل ریاضی را حل کنند، البته این کودکان به معما و حل مسئله نیز اشتیاق زیادی نشان می‌دهند، اگر به استعداد آنان توجه شود، مهندسان بزرگی را تحویل اجتماع خواهیم داد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برخی از کودکان هوش فضایی و تجسمی دارند تصریح کرد: قدرت تخیل در این دسته از کودکان زیاد است، این کودکان زمانی که به محیط‌های جدید می‌روند همه چیز را ضبط می‌کنند و در آینده همه آن‌ها را به یاد دارند، البته کودکانی که هوش فضایی دارند علاقمند هستند که افکار خود را بر روی کاغذ بیاورند.

قاسم‌زاده اظهار کرد: کودکانی که هوش فضایی دارند علاقه به پرتاب کردن اجسام دارند و همچنین به نقاشی و کارهای هنری علاقه نشان می‌دهند. اگر این دسته از افراد مورد حمایت قرار بگیرند، آن‌ها در آینده به معماران و گرافیست‌های بزرگ تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی کودکان نیز نسبت به دیگران زودتر فعالیت می‌کنند و جنب و جوش بیشتری دارند، اگر این کودکان مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند در آینده قهرمان‌های ورزشی باشند و برای کشور افتخار آفرینی کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برخی کودکان هوش موسیقایی دارند که ریتم را تشخیص می‌دهند، همچنین این دسته از افراد بیان آهنگین دارند و اگر مورد شناخت و حمایت قرار بگیرند در آینده به شاعران و یا مداحان بزرگی تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از کودکان هوش طبیعت گرا دارند، این دسته از افراد همیشه به نگهداری حیوانات و گل علاقه دارند که اگر مورد حمایت قرار بگیرند در آینده به زیست شناسانی بزرگ تبدیل می‌شوند.

قاسم زاده تصریح کرد: برخی کودکان نیز هوش درون فردی دارند که گاهی اوقات با افراد خجالتی اشتباه گرفته می‌شوند؛ این کودکان علاقه دارند چندین ساعت به تنهایی مشغول به بازی شوند و اگر آن‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرند در آینده به شخصیت‌های هنری تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه هوش میانبردی از دیگر خصوصیات برخی کودکان است که آن‌ها می‌توانند در روابط بین فردی خوب عمل کنند، ادامه داد: همچنین برخی افراد هوش معنوی دارند و علاقه‌مند هستند که از عمق مباحث آگاه شوند.

شهردار اصفهان گفت: تاکنون ۹ دسته هوش برای کودکان شناسایی شده و گفته می‌شود هیچ انسان کم هوشی در جامعه وجود ندارد، بنابراین باید هوش و استعداد کودکان خود را پیدا کرد تا بتوانیم در این راستا اهداف آن‌ها را مشخص کنیم.

کد خبر 543978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.