مقاومت برخی سازمان‌ها برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی ادارات همکاری خوبی برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران داشته‌ و برخی ادارات نیز همکاری کمتری داشته‌اند و در برخی سازمان‌ها نیز مقاومت درونی وجود دارد؛ اما مشغول پیگیری برای نتیجه رسیدن این موضوع هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، برگزاری سفرهای استانی و دیدن مسائل و مشکلات مردم از نزدیک است.

وی با اشاره به ایجاد میز خدمتی برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگران در جریان سفر خود به استان زنجان، افزود: شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان برگزار و موضوعات مهمی از جمله همین موضوعات در آن طرح می‌شود و همچنین با حضور در منزل خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ضمن تکریم از مقام شامخ آن‌ها، دغدغه این قشر نیز شنیده خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی وضعیت برخی شرکت‌های وابسته به بنیاد کوثر که در واگذاری آن مشکلاتی وجود داشته است را یکی دیگر از اقدامات خود در سفر به استان زنجان دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت خاص مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به این‌که بدون شک بنیاد شهید و امور ایثارگران در واگذاری شرکت‌های وابسته به بنیاد کوثر ضرر دیده است، تاکید کرد: هم شکل معامله و هم پرداخت هزینه این واگذاری مشکل داشته است و بنیاد شهید در این راستا شکایت کرده؛ ولی موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به حواشی خصوصی‌سازی در کشور، ادامه داد: برخی واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها در کشور مشکلاتی را به‌دنبال داشته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در زمینه استخدام جامعه ایثارگری چند موضوع مطرح است، گفت: یک موضوع استخدام جانبازان بالای ۷۰ درصد و فرزندان شهداست که سهمیه خاص دارند که در این راستا یک آزمون استخدامی امسال برگزار شده و ۲ آزمون دیگر هم تا پایان سال برگزار می‌شوند. همچنین جامعه ایثارگران در هر آزمون هم سهمیه دارند و تلاش ما جذب این سهمیه است.

وی با بیان این‌که موضوع بعدی در زمینه اشتغال جامعه ایثارگری، تبدیل وضعیت نیروی انسانی شرکتی و قراردادی است، تصریح کرد: چندین جلسه برای این موضوع برگزار شده است و برخی ادارات همکاری خوبی در این زمینه داشته و برخی ادارات نیز همکاری کمتری داشته‌اند و در برخی سازمان‌ها نیز مقاومت درونی وجود دارد؛ اما مشغول پیگیری برای نتیجه رسیدن این موضوع هستیم.

کد خبر 543966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.