افزایش ۶ هزار مگاوات به ظرفیت انرژی حرارتی کشور هدفگذاری شده است

وزیر نیرو گفت: امسال پیش بینی شده تا بیش از ۶ هزار مگاوات در حوزه انرژی حرارتی به ظرفیت کشور اضافه شود و تا امروز بر اساس برنامه به پیش رفتیم و این رکوردی تاریخی است.

به گزارش ایمنا علی اکبر محرابیان، امروز _ پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۰_ در آئین بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین اظها: گدو: رکورد قبلی تولید برق حرارتی، چهار هزار مگاوات بوده است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور و برنامه مجلس بر تقویت برق حرارتی، تجدید پذیر و مدیریت مصرف ادامه داد: برنامه ریزی شده تا تابستان امسال ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی تجدید پذیر کشور افزوده شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: سه مشکل آب، سوخت و محیط زیست در تولید برق وجود دارد و انرژی تجدید پذیر به خوبی پاسخ این مشکلات را داده است.

محرابیان گفت: انرژی خورشیدی بالاترین ظرفیت در کشور را دارد چراکه ۳۰۰ روز آفتابی در کشور داریم و در برخی مناطق کویری به ۳۵۰ روز می‌رسد.

وی با اشاره به بازدید از واحد تولید پنل‌های خورشیدی خمین گفت: آنچه امروز در این واحد مورد بازدید قرار گرفت متفاوت از گزارش‌های دریافتی بود و باید به مردم استان مرکزی تبریک گفت.

محرابیان تصریح کرد: مشتاقانه منتظر هستیم که بخش‌های دیگر این صنعت بهره‌برداری شود و هفتگی و ماهیانه پیگیری می‌کنیم و در جلسات هفتگی تکمیل این پروژه مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وی افزود: به طور متوسط بیش از ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز تولید انرژی در کشور وجود دارد و ۲۲ درصد تقاضای مصرف در تابستان امسال با خاموشی یا ایجاد محدودیت برای صنایع مدیریت و بدون شک در این شرایط، تولید با چالش روبرو شد.

محرابیان ادامه داد: اگر سه شرکت دیگر مانند این واحد در کشور ایجاد شود به راحتی می‌توان به گام‌های بلندتر از برنامه برداشت.

وی افزود: نیروی کار در خط تولید این واحد، دانش آموختگان بهترین دانشگاه‌های کشور هستند.

منبع: ابرنا

کد خبر 543917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.