تمهیدات زمستانی ستاد مدیریت بحران شهرداری انزلی

شهردار بندرانزلی از انجام تمهیدات لازم و آمادگی کامل نیروها و ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث بارش برف خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما تمامی نیروها و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرانزلی برای مقابله با حوادث بارش برف در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: شهرداری بندرانزلی برای آمادگی در فصل زمستان در ۲۶ آذرماه سال جاری مانور خودرویی و تجهیزات برگزار کرده و با تشکیل پنج جلسه ستاد مدیریت بحران در سطح مدیران شهرداری، برنامه‌ریزی های لازم را برای مقابله با حوادث بارش برف انجام داده است.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری دارای چهار دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر، پنج دستگاه بابکت بوده و سرویس و تعمیرات لازم روی تمامی ماشین‌آلات انجام شده است، ادامه داد: ۱۲ تیغه برف روب که قابلیت اتصال به ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین آتش نشانی را دارد که تعمیر و آماده سازی شده و در هنگام بارش برف پاکسازی و بازگشایی معابر با آن انجام می‌شود.

خلیلی تصریح کرد: ماشین آلات شهرداری بندرانزلی قدیمی و فرسوده است اما مدیریت شهری تلاش می‌کند تا با تعمیر و نگهداری ماشین آلات و امکانات موجود در زمان بحران و بارش برف بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.

وی با بیان اینکه فرمانداری بندرانزلی با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم را انجام داده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند، افزود: جلسات توجیهی در فرمانداری برای نیروهای ستاد مدیریت بحران برگزار شده و در این راستا جلسه‌ای نیز با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه با هشدار قرمز هواشناسی، نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی می‌شود و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش، اداره بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد انزلی نیز در زمستان در کنار شهرداری آماده مقابله با بحران و حوادث بارش برف هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار لیتر گازوئیل برای سوخت ماشین آلات خریداری و ذخیره شده است، گفت: شهرداری ۴۰ تن نمک خریداری و در انبار دپو کرده است تا در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک‌پاشی خیابان‌ها را انجام دهد.

وی یادآور شد: تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز در زمان بارش برف پیش‌بینی شده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: شهرداری درختان پرخطر فضای سبز شهری را هرس کرده است و نیروها در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 543865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.