پنجشنبه‌های مجله بخارا  با سیدعلی میرافضلی

دویست‌ویازدهمین نشست از جلسه‌های صبح پنجشنبه‌ مجله بخارا به دیدار و گفت‌وگو با سیدعلی میرافضلی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این برنامه به مناسبت ویرایشی تازه از کتاب «رباعیات خیام و خیامانه‌های پارسی» نوشته سیدعلی میرافضلی انجام و از سوی انتشارات سخن منتشر شده است.

سیدعلی میرافضلی سال ۱۳۷۳ در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران دانش‌آموخته شد و سال ۱۳۹۴ مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد. از او بیش از ۲۴ عنوان کتاب در حوزه شعر و پژوهش‌های ادبی و بیش از یک صد مقاله در نشریات ادبی منتشر شده است. میرافضلی در سال ۱۳۹۸ به خاطر کتاب «چهار خطی» جایزه کتاب سال را دریافت کرد. همچنین در سال ۱۳۹۰ جایزه برگزیده جشنواره ملی نقد کتاب به خاطر مقاله «عشق آمدنی بود نه آموختنی» به او تعلق گرفت.

کتاب «رباعیات خیام و خیامانه‌های پارسی» حاصل چند دهه پژوهش و تحقیق سیدعلی میرافضلی درباره خیام است. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است که "کتاب پیش‌رو وام‌دار همه کسانی است که در ۱۲۰ سال گذشته حرف تازه‌ای در شناخت و سنجش و ارزیابی رباعیات خیام گفته‌اند. اما در حد بضاعت خود سعی کرده‌ام که در این عرصه یک قدم رو به جلو بردارم و در تحقیقات متوقف نمانم."

این مراسم به صورت مجازی و با حضور محمدرضا ترکی، جواد بشری، بهرام پروین گنابادی و علی دهباشی ساعت ۹:۳۰ صبح پنجشنبه _دوم دی‌ماه ۱۴۰۰_ در محل کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق دو نشانی زیر دنبال کنند:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.ir

کد خبر 543782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.