کاپیتان ایران طلا گرفت/ روز آخر مسابقات قهرمانی آسیا با چاشنی کلکسیونی از مدال‌های نقره

آخرین روز از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا امروز در آلماتی برگزار می‌شود و نمایندگان ایران به کسب مدال‌های رنگارنگ ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است. در روز پایانی رقابت‌ها، مسابقات نهایی و رده‌بندی برای کاروان کشورمان برگزار شده است.

کاتای تیمی آقایان

نمایندگان کاتای تیمی ایران که با دریافت ۲۳.۸۰ امتیاز و بالاتر از اندونزی (۲۳.۱۲ امتیاز)، عراق (۲۲.۹۲ امتیاز) مالزی (۲۲.۷۲ امتیاز) و عربستان سعودی با (۲۱.۹۴ امتیاز) به فینال راه یافته بود امروز برای کسب مقام قهرمانی به روی تاتامی رفتند. تیم ایران با ترکیب میلاد فراز مهر، ابوالفضل شهرجردی و علی زند در فینال مقابل تیم ژاپن امتیاز ۲۵.۰۲ را کسب کرد تا حریف با امتیاز ۲۶.۴۸ قهرمان شود و ملی‌پوشان عنوان نایب قهرمانی را کسب کنند.

کومیته

وزن ۶۰- کیلوگرم آقایان

علی مسکینی روز گذشته در بازی نخست با نتیجه ۳ بر ۲ بدر الوتایی از عربستان را شکست داد، در دوم نیز با برتری ۴ بر ۲ سانکار هاری از مالزی رو از پیش رو برداشت و در بازی سوم با غلبه ۴ بر ۲ مقابل رافائل آکپاروف از قرقیزستان فینالیست شد. در فینال این وزن علی مسکینی نماینده ایران، در مبارزه مقابل عبداله حمد از اردن با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد. مسکینی با این شکست به مدال نقره رسید.


وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان

مبینا حیدری روز گذشته در دور نخست لی وونگ‌چوک از هنگ‌کنگ را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت و در بازی دوم آسل کانای از قزاقستا را با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب کرد، حیدری سپس با برتری ۲ بر صفر مقابل فاطما خاسیف از امارات راهی فینال شد. در فینال وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان مبینا حیدری نماینده ایران در این وزن با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب کایو سامویا از ژاپن شد و به مدال نقره رسید. حیدری پیش از این در رده سنی امید، مدال طلای مسابقات را به دست آورده بود.


وزن ۸۴- کیلوگرم آقایان

کاپیتان تیم ملی روز گذشته در بازی نخست جانیئوک بیک از کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. پور شیب در بازی دوم در هانتی مقابل اناس بشارت از فلسطین به برتری رسید و با شکست ۴ بر ۲ مازن الدوگایل از عربستان در دور سوم جواز حضور در فینال را کسب کرد.
در روز پایانی مسابقات و در فینال ۸۴- کیلوگرم، ذبیح‌الله پور شیب موفق شد در بازی نهایی مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شود و مدال خوشرنگ طلا را کسب کند.

وزن ۸۴+ کیلوگرم آقایان

صالح اباذری روز گذشته در دور نخست منگلی بین از کامبوج را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد، در بازی دوم، اوتمان ماجد از عراق را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و در بازی سوم موفق شد سلیمان المولا از امارات را مغلوب کند و به فینال برسد. در فینال ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری با قبول شکست ۴ بر صفر برابر طارق حمدی از عربستان (نایب قهرمان المپیک توکیو) به مدال نقره رسید.

تیمی آقایان

تیم کومیته ایران با ذبیح الله پور شیب، سجاد گنج‌زاده، سامان حیدری، مهدی خدابخشی، صالح اباذری، کیوان بابان و مهدی عاشوری در دور اول ۳ بر صفر اردن را مغلول خود کرد.
خدابخشی ۹ بر ۴، بابان ۳ بر ۲ و سجاد گنج‌زاده هم ۳ بر صفر برد. در دور دوم نمایندگان ایران ۲ بر صفر از سد چین‌تایپه گذشتند که مهدی خدابخشی ۴-۰، مهدی عاشوری ۵-۴ و صالح اباذری ۸-۰ به پیروزی رسیدند و ایران به فینال رفت. در دیدار نهایی ایران با نتیجه ۳ بر یک مغلوب قزاقستان شد و از رسیدن به مدال طلا بازماند

سجاد گنج‌زاده ۷ بر ۶ و ذبیح الله پور شیب ۵ بر ۴ نتیجه را واگذار کردند. مهدی خدابخشی ۷ بر ۲ پیروز شد. کیوان بابان نیز ۱۰ بر ۳ مغلوب شد و به این ترتیب ایران به مدال نقره این دوره از مسابقات دست یافت. گفتنی است مسابقات کومیته تیمی آقایان سه برد از پنج مسابقه است.

کد خبر 543773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.