آموزش کلاس شهر در اصفهان از اول دی ماه آغاز شد

معاون اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر قریب به ۱۰۰ هزار جلد کتاب فرهنگ شهروندی برای پایه‌های اول تا ششم دبستان تألیف و چاپ شده است و ۷۰ هزار کتاب تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی را هم در آینده تحویل می‌دهیم و آموزش کلاس شهر در مدراس اصفهان به صورت رسمی از اول دی ماه شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید امامی ظهر امروز (یکم دی ماه) در آئین آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، اظهار کرد: اهمیت آموزش در سنین کودکی بر هیچ کسی پوشیده نیست، دستور و نکته کلیدی که در دوره‌های متفاوت مدیریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به عنوان اصل وجود داشته است.

وی اضافه کرد: در طی شش سال گذشته در بخش آموزش مفاهیم شهروندی تمرکز در حوزه کودک و نوجوان وجود داشت و برای اجرای این برنامه با آموزش و پرورش تعامل ایجاد شد و با حضور در مدارس برنامه‌ها پیگیری می‌شدند.

رقم خوردن طرح عمیق و ماندگاری در استان اصفهان

معاون اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای ادامه دادن این مسیر طی همکاری گسترده با مدیریت شهری جدید و تعامل ویژه با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و در سطح بالاتری در وزارت آموزش و پرورش باعث شد تا طرح عمیق و ماندگاری در استان اصفهان رقم خورده شود.

امامی تصریح کرد: امروز آئین آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ در مقاطع اول و ششم دبستان کتاب‌های ویژه‌ای تألیف شده و تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است و این کتاب‌ها به صورت درس‌های رسمی در برنامه‌های آموزشی دانش آموزان قرار گرفته است.

وی افزود: در دوره‌های قبلی تمرکز بر حوزه کودک وجود داشته است اما برنامه‌ای مستمر و ماندگار نبوده و این اتفاق خوشایند باعث ادامه دار شدن و ماندگاری این برنامه در شهر اصفهان خواهد بود که نتیجه تعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با آموزش و پرورش برای تدوین و اجرایی شدن این درس‌ها در مدارس بوده است.

تحویل ۷۰ هزار کتاب شهروندی به آموزش و پرورش

معاون اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر قریب به ۱۰۰ هزار جلد کتاب تألیف و چاپ شده در این بخش برای پایه‌های اول تا ششم دبستان را در برنامه‌ها داشته‌ایم و در حال حاضر ۷۰ هزار کتاب تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی را هم در آینده تحویل می‌دهیم و برنامه‌های آموزشی کلاس درس در مدراس اصفهان به صورت رسمی از اول دی ماه شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند در این مسیر باعث انگیزه بیشتر و راهگشایی مسیر شود در برنامه‌های آینده در نظر داریم کتاب‌هایی را برای مقاطع دوم تا پنجم دبستان در این بخش تدوین کنیم تا ارائه آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان این پایه‌های تحصیلی هم صورت بگیرد.

امامی اظهار کرد: این اتفاق نیازمند همکاری و مساعدت آموزش و پرورش استان اصفهان است تا این طرح‌ها مستمر شده و برای نسل‌های آینده ماندگار شود و به سمت شهری پایبند به اخلاق و فرهنگ شهروندی حرکت کنیم.

کد خبر 543769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.