کانال کلاس شهر در شبکه شاد رونمایی شد/ ارتقای نگرش شهروندان کوچک

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر کلاس شهر برخوردار از کانالی در شبکه شاد است و همه معلمان پایه اول و ششم در این کانال عضو هستند و در این آیین از این کانال رونمایی می شود و امروز اولین پیام ها بین آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان و معلمان رد و بدل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا سادات ابطحی، ظهر امروز (یکم دی ماه) در آئین آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، اظهار کرد: اتفاق خجسته امروز نتیجه سال‌ها تلاش همکاران فرهنگی در آموزش و پرورش بوده است و تفاهم نامه انجام این کار در سال ۱۳۹۸ اتفاق منعقد شده است و تفاهم نامه در این جهت بوده که شعار «مدرسه در خدمت محله و محله در خدمت مدرسه» را محقق کند.

نگرش شهروندان کوچک به شهر را ارتقا دهیم

وی افزود: این اتفاق نیازمند وجود شهری است که شهروندان کوچک آن با نگرشی که پیدا می‌کنند بتوانند در ارتقای فرهنگ شهروندی تأثیر گذار باشند و برای رشد شهر با کسب مهارت‌های لازم در کلاس شهر می‌توانند شهر بهتر با امنیت بیشتری را تجربه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در حوزه ابتدایی به دنبال دانش آموزانی هستیم که مهارت‌های آنها توسعه پیدا کرده باشد و بتوانند به شهروندانی تأثیرگذار و مسئولیت پذیر در اجتماع تبدیل شوند و احساس تعلق به جامعه را داشته باشند و نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت بیشتری بکنند.

ابطحی تصریح کرد: کسانی که بتوانند این احترام را به شکل شایسته نشان دهند و همه این موارد می‌طلبد که از جامعه به عنوان کسانی که می‌توانیم به آنها آموزش دهیم کمک گرفته و در این بخش از معلمان خوش فکر آموزش و پرورش بهرمند شویم و بتوانیم این آموزش‌ها را در کلاس‌های درس داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این اتفاق نیازمند آماده سازی محتواهای درسی برای دانش آموزان این بود و همکاران فرهنگی محتواهای درسی را برای کلاس شهر آماده کردند و به مدت دو سال این محتواها تدریس شده است، باید این محتواها مورد بازنگری قرار می‌گرفت تا معلمان بتوانند در کل استان به دانش آموزان آموزش دهند.

محتواهای آموزشی آماده ارائه به دانش آموزان کشور

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طی زمان برای این محتواها بازنگری‌های خوبی اتفاق افتاد و برای چاپ آماده شدند و اتفاق مهم‌تر اینکه این محتواها از سوی سازمان پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است و در حال حاضر این محتواهای آموزشی آماده ارائه به دانش آموزان کل کشور است.

ابطحی خاطرنشان کرد: استان اصفهان افتخار دارد که در این حوزه پیشتازی کند و در حال حاضر در دو پایه اول و ششم آموزشی مدارس استان اصفهان اجرای کلاس شهر را شاهد هستیم، برای ۳۱ هزار دانش‌آموز پایه اول و برای کل دانش آموزان پایه ششم محتواهای درسی طی تعامل با شهرداری اصفهان آماده شده است.

وی تصریح کرد: اینکه یک طرحی متوقف نشده و با تغییر مدیریت‌ها طرح‌های آموزشی هم چنان به مسیر ادامه می‌دهند بسیار مهم است، وقتی تشخیص داده می‌شود طرحی به درد جامعه می‌خورد باید تلاش برای به ثمر رسیدن طرح انجام گیرد و این اتفاق وابسته به همت والای مدیران و خوش فکری آنها برای ادامه دار شدن مسیر است.

عضویت همه معلمان اول و ششم ابتدایی در کانال شهر

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر کلاس شهر برخوردار از کانالی در شبکه شاد است و همه معلمان پایه اول و ششم در این کانال عضو هستند و در این آئین از این کانال رونمایی می‌شود و امروز اولین پیام‌ها بین آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان و معلمان رد و بدل می‌شود.

ابطحی تاکید کرد: برای ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزش به شهروندان کوچک دیر اقدام نشده است و امیدوارم با گام بر داشتن در این مسیر به هدف نزدیک شویم و با آموزش فرهنگ شهروندی به دانش آموزان حوزه ابتدایی شاهد شهری زیبا و امن برای شهروندان باشیم.

کد خبر 543766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.