خواسته ما واگذاری میزبانی‌ها به شهرستان‌ها است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یک استان متمایز و صاحب سبک فوتبال شناخته می‌شود. امیدواریم استان اصفهان بتواند نقش کلیدی و محوری خود را در توسعه فوتبال ایفا کند. خواسته ما این است تا زیرساخت‌های لازم برای میزبانی‌ها را در اختیار شهرستان‌ها قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مجمع عمومی هیأت فوتبال استان اصفهان صبح امروز چهارشنبه _ یکم دی‌ماه _برگزار شد، سید محمد طباطبایی ضمن خیر مقدم، در خصوص فعالیت‌های فوتبالی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌های انسانی، زیر ساخت‌ها و منابعی که در استان وجود دارد، اصفهان به عنوان یک استان متمایز و صاحب سبک فوتبال شناخته می‌شود و از اصفهان به عنوان یک الگو در فوتبال یاد می‌شود. با توجه به علاقه‌مندی افراد و گستردگی استان، اصفهان یکی از پیش‌روها در زمینه فوتبال همگانی و فوتبال قهرمانی است.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه توسعه محوری که اداره ورزش و جوانان به ورزش فوتبال دارد، فوتبال را به عنوان یک پدیده و مقوله اجتماعی در نظر گرفته و بودجه خاصی برای سرمایه زیرساختی آن هزینه کرده است. عمده سالن‌های ورزشی در سطح استان در زمینه فوتبال فعالیت می‌کنند. نگاه به فوتبال به عنوان یک ورزش سلامت محور است و بیشتر سالن‌ها و مکان‌های ورزشی که در دست احداث است در بخش فوتبال همگانی فعالیت خواهند کرد.

نقش جهان بزرگترین پروژه ورزشی بعد از انقلاب است

طباطبایی با اشاره به تکمیل ورزشگاه نقش جهان، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین پروژه ورزشی بعد از انقلاب، ورزشگاه نقش جهان بود که با همکاری وزارت ورزش، شرکت فولاد مبارکه، باشگاه سپاهان و اداره کل ورزش و جوانان در اصفهان انجام شد. این پروژه می‌تواند بخش عظیمی از فعالیت‌های فوتبالی و میزبانی کشور را در رویدادهای داخلی و جهانی ساپورت کند.

وی در خصوص فعالیت هیأت فوتبال اصفهان، تصریح کرد: هیأت فوتبال اصفهان در خصوص بررسی و افزایش زیرساخت‌ها فعالیت خوبی دارد. این نهاد بیشترین ورزشکار سازمان یافته را در اختیار دارد. هیأت فوتبال در تلاش است تا زیرساخت‌های ورزشی در همه جای استان به ویژه مرکز استان را افزایش دهد. استان اصفهان با توجه به نقش اقتصادی که در بین جامعه ورزشی خود دارد، توانسته است از بحث دو قطبی بودن فوتبال در سطح استان خارج شود. باشگاه‌های بزرگ حمایت می‌کنند و نگاهی توسعه‌ای نسبت به ظهور باشگاه‌های جدید دارند و تیم‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در سطح‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

خواسته ما واگذاری میزبانی‌ها به شهرستان‌ها است

رئیس ورزش و جوانان استان با اشاره به میزبانی مسابقات در اصفهان، گفت: میزبانی مسابقات بین‌المللی می‌تواند در بحث فرهنگ سازی در بین افراد مختلف جامعه کمک کننده باشد و زیرساخت‌ها و توانایی‌های یک استان را نمایش دهد، امیدواریم با برنامه راهبردی که توسط فدراسیون فوتبال تدوین شده است استان اصفهان بتواند نقش کلیدی و محوری خود را در توسعه فوتبال ایفا کند. خواسته ما این است تا زیرساخت‌های لازم برای میزبانی‌ها را در اختیار شهرستان‌ها قرار بدهیم.

وی افزود: در خصوص زمین‌های فوتبال نواقصی وجود دارد و به دلیل بی‌آبی بخشی از زیر ساخت‌ها در استان دچار مشکل شده است. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این نواقص برطرف شود. یک خیر به ما کمک کرد تا در شهرستان سمیرم یک زمین چمن مصنوعی به ارزش یک و نیم میلیارد تومان احداث شود. ترجیح ما این است تا زمین‌های فوتبال شهرستان‌ها بیشتر به چمن مصنوعی تبدیل شود.

کد خبر 543737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.