تشکیل کمیته ویژه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و سدمعبر در مراغه

شهردار مراغه با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر گفت: برای رفع مشکلات موجود، کمیته ویژه‌ای با همکاری شهرداری و دستگاه‌های متولی امر برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و سد معبر تشکیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد مقتومی در جلسه هماهنگی شورای ترافیک مراغه، اظهار کرد: در این راستا، کمیته رفع سد معبر در قالب تیم‌های مشترک و تخصصی با آموزش‌های لازم به زودی فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری ویژگی اصلی در دستگاه‌های خدمات رسان است، افزود:: در برخوردهای قانونی با شهروندان از هرگونه برخوردهای غیر اصولی پرهیز شود.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: این کمیته و تیم‌های مشترک برای رفع و ساماندهی سد معبر در سطح شهر توسط شهرداری مراغه راه اندازی و فعال خواهد شد.

مقتومی اضافه کرد: با توجه به اینکه هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق بازار ارتزاق می‌کنند و از این رو ساماندهی سد معبر باید با در نظر گرفتن تداوم اشتغال صنوف و دست فروشان انجام شود.

وی تاکید کرد: در این راستا، تأمین فضای مناسب برای استقرار دست فروشان با مکان یابی مناسب برای رفع معضل سد معبر و به دنبال آن مرتفع شدن مشکل ترافیک در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار مراغه با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های خیابان جام جم، ادامه داد: ساماندهی پارکینگ‌های موجود در طبقه زیرین این خیابان از دغدغه‌های ترافیک شهری مراغه است.

مقتومی تصریح کرد: برای این منظور و تعیین تکلیف وضعیت بهره برداری و اصلاح آن، تیم ویژه و تخصصی برای بررسی و بهره برداری از آن تشکیل می‌شود.

وی گفت: با بهره برداری کامل از این پارکینگ زمینه مناسب برای رفع بخش مهمی از ترافیک هسته مرکزی شهر مراغه فراهم خواهد شد.

شهردار مراغه با تاکید بر لزوم همگرایی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای رفع مشکلات ترافیکی شهر، افزود: ادارات خدمات رسان همکاری بیشتری برای اجرای طرح‌های ترافیکی به ویژه در جابجایی تأسیسات شهری داشته باشند.

علی حضرت نژاد، رئیس اداره عمرانی فرماندار مراغه نیز اظهار کرد: در اجرای طرح‌های ترافیکی و عمرانی انتظار بیشتری از دستگاه‌های خدمات رسانی شهرستانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا نباید طرح عمرانی یا ترافیکی برای جابجایی تأسیسات شهری با کندی و مانعی مواجه شود.

نادر نجد، دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز گفت: مهم‌ترین مشکل در اجرا طرح رفع سد معبر، عدم همگرایی بیشتر پلیس راهور و خدمات شهری شهرداری است که این امر باید مرتفع شده و این طرح اجرایی شود.

وی با انتقاد از وضعیت پارکینگ جام جم، تاکید کرد: این پارکینگ هم اکنون فاقد امنیت و روشنایی مناسبی بوده و از این رو برای استفاده شهروندان اصلاح شود.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه درباره برخورد با متخلفان سد معبر، اضافه کرد: متأسفانه سد معابر عمومی توسط نمایشگاه‌ها خودرو و مکانیکی‌های خودرو در سطح شهر مشاهده می‌شود که در ان راستا باید ساماندهی شوند.

ناصر رحمتی، رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: برخورد قانونی با افراد یا مشاغلی که اقدام به سد معابر عمومی می‌کنند، در اولویت اقدامات شهرداری و نهادهای متولی امر باشد.

وی افزود: در جهت رفع مشکلات ترافیکی، هرگونه احداث سرعت کاه‌ها برای ایجاد ایمنی برای شهروندان بر اساس استانداردهای پلیس راهور و ضوابط شهری باشد.

بهمن محمودی، رئیس کمیسیون راه و شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: برای رفع مشکل و گره ترافیکی موجود در خیابان جام جم، ساماندهی و رفع اصلاحات پارکینگ این خیابان حیاتی و ضروری است.

وی اظهار کرد: در زمینه رفع سد معبر نیز تدوین ضوابط و ایجاد واحد منسجم برای این منظور در سطح شهر باید انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 543726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.