آماده‌باش مدیریت شهری مشهد برای استقبال از زمستان

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به آماده سازی بیش از ۴۵۰ خودرو سنگین و نیمه سنگین و آموزش بیش از هشت هزار نیروی خدمات شهری، گفت: مدیریت شهری با تمام توان آماده خدمات‌رسانی در فصل زمستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در مانور آغاز عملیات زمستانه خدمات شهری که با حضور شهردار، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و جمعی از مدیران شهری انجام شد، اظهار کرد: با توجه به حجم فعالیت‌ها و تنوع خدمات شهرداری تمام پرسنل در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری در ایام سال به صورت دو و یا سه شیفت فعال هستند، حتی در ایام بحران و شیوع ویروس کرونا که بسیار از فعالیت‌ها تعطیل شد باز هم نیروهای خدمات شهری فعال بودند و خدمات ویژه‌ای را نیز ارائه دادند.

وی اضافه کرد: در برخی از فصول نیاز است تا خدمات ویژه‌ای را ارائه دهیم تا خللی به خدمات‌رسانی عادی وارد نشود. در فصل زمستان با توجه به احتمال بارش باران، برف و یخبندان، خدمات شهری نیازمند آمادگی‌های لازم است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در سال آبی ۹۷-۹۸ شاهد بارش‌های خوبی بودیم، اظهار کرد: در این بارش‌ها حدود ۳۴۰ نقطه را که دچار آب‌گرفتگی می‌شدند شناسایی کردیم و تاکنون مشکل آب‌گرفتگی حدود ۲۰۰ نقطه تا حد امکان توسط معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و شهرداری‌های مناطق برطرف شده است و مابقی نیز در دستور کار است.

یعقوبی تصریح کرد: در سال جاری نیز حوزه خدمات شهری حدود ۴۶۰ کیلومتر از کانال‌های سطح شهر را با اولویت‌بندی لایروبی کرده است.

وی اضافه کرد: تقاطع‌های غیر همسطح و پل‌ها یکی از نقاط کلیدی هستند که برای رفع آب‌گرفتگی احتمالی آنها حدود ۷۶ پمپ تجهیز و آماده سازی و به همراه ژنراتورهای برق اضطراری در محل این تقاطع‌ها نصب شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، به آماده سازی بیش از ۱۵۰ پمپ سیار و توزیع آنها بین شهرداری مناطق اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین ۶۰ پمپ لجن‌کش نیز در اختیار مناطق مختلف شهرداری گذاشته شده است؛ در کنار این تجهیزات تعداد زیادی باکس‌های نمک نیز در محل سطوح شیبدار مستقر تا در صورت نیاز در دسترس قرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به نیروهای پاکبان و فضای سبز برای پاکسازی معابر و فضای سبز از برف و نمک پاشی معابر داده شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ ساعت-نفر آموزش در این زمینه به نیروهای اجرایی ارائه شده است و این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در کنار آموزش نیروهای اجرایی بیش از ۴۵۰ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین برای زمان بارش برف و یخبندان آماده شده‌اند.

یعقوبی اضافه کرد: در مجموع در حوزه خدمات شهری بالغ بر ۶۵ دستگاه بیل برف روب سنگین و ۱۰۵ دستگاه برف روب نیمه سنگین، ۲۲ دستگاه خودروی نمک‌پاش، ۶ دستگاه خودروی محلول‌پاش، ۴۹ دستگاه گریدل، ۴۰ دستگاه مینی‌لودر و تعداد زیادی خودرو و بالابرهای مورد نیاز برای فضای سبز جهت خدمات رسانی در زمان بارش برف و باران پیش‌بینی شده‌اند.

وی به ابلاغ دستورالعمل ویژه برای زمان وقوع بارش برف و باران اشاره و تصریح کرد: مدیریت تعیین نقاط حضور خودرو و تجهیزات مورد نیاز به صورت هوشمند از طریق سامانه و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی انجام خواهد شد. در کنار تجهیزات و ماشین آلات مختلف در زمان وقوع بارش‌ها از ۶ هزار نیروی پاکبان و۲۲۰۰ نیروی فضای سبز استفاده خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: قطعاً در زمان بحران همراهی و همکاری دستگاه‌های دیگر خدمات‌رسان را خواهیم داشت و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است اما برای دست‌یابی به موفقیت کامل و سرعت عمل بالا به مشارکت مردم هم نیاز داریم که امیدواریم در زمان بارش‌های برف و باران با شهرداری مشهد همکاری داشته باشند.

کد خبر 543721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.