بررسی طرح محیط‌بان اسب‌سوار/ اجازه فعالیت به پروژه‌های دچار مشکل زیست‌محیطی را نمی‌دهیم

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از بررسی طرح محیط‌بان اسب‌سوار و رونمایی و ارسال مرحله دوم ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای پاسگاه‌های محیط‌بانانی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در مراسم رونمایی از موتورسیکلت‌های خریداری شده برای استفاده محیط‌بانان مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: بر اساس قرارداد سازمان حفاظت محیط زیست با یک شرکت تولید موتورسیکلت برای خرید و تحویل ۱۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت انژکتور نامی cc۲۵۰ در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز محیط‌بانان، در مرحله اول تعداد ۵۰۰ دستگاه توزیع شد و امروز شاهد رونمایی آن و ارسال مرحله دوم به تعداد ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت به سایر نقاط مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توزیع این دو مرحله، اکنون به هر یک از پاسگاه‌های محیط‌بانی در سراسر کشور، ۱۶ دستگاه موتور سیکلت تحویل داده شده است و فقط به استان قم به لحاظ منطقه و وسعت حوزه تحت مدیریت آن ۱۰ دستگاه از این موتورسیکلت‌ها را ارسال کرده‌ایم.

وی در ادامه درباره هزینه خرید این موتورسیکلت‌ها گفت: ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت سفارش داده شده جهت ساخت و تحویل به سازمان حفاظت محیط‌زیست، با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان خریداری شده است.

سلاجقه با بیان این که این تعداد تجهیزات کافی نیست و امیدوارم با این کار حداقل گره‌ای از مشکلات و فعالیت محیط‌بانان باز شود، تأکید کرد: در فاز بعدی وسایل نقلیه مناسب از جمله خودروهای استاندارد برای محیط‌بانان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: بحث اساسی ما این است که میدان را پایش و تجهیزات محیط‌بانان را به‌روزرسانی کنیم.

طرح محیط‌بانان اسب‌سوار بررسی می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره طرح محیط‌بانان اسب‌سوار گفت: خیلی از مسائل در داخل کشور در ابتدا اتفاق می‌افتد و بعد رها می‌شود، مطمئن باشید طرح محیط‌بانان اسب‌سوار را بررسی و هر جایی که اسب و قاطر قابلیت استفاده داشته باشد، محیط‌بانان را تجهیز می‌کنیم و ظرفیت آن وجود دارد. بیشترین تلاش ما این است که از تجهیزات به‌روز و نو استفاده کنیم.

وزارت نیرو حقابه تالاب‌ها را پرداخت کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره خشک شدن خلیج گرگان گفت: موضوع بارش در کشور بهانه‌ای شده برای ما و واقعاً وزارت نیرو در خصوص تالاب‌های کشور که حقاًبه آن‌ها تعیین‌شده وظایفی دارد که باید نسبت به آن عمل کند و اگر وزارت نیرو به تکالیف خود عمل نکند، از دولت می‌خواهیم تا نسبت به این موضوع ورود کند.

سلاجقه ادامه داد: دو هفته پیش در بازدید میدانی از تالاب‌های میانکاله و خلیج گرگان داشتم، دیدم که لایروبی در حال انجام است چراکه اگر شیب کانال به سمت دریا باشد مابقی آب نیز از تالاب خارج می‌شود و طرح جامعی نیز برای احیای تالاب‌ها وجود دارد که این طرح در حال انجام است همچنین مالکیت تالاب انزلی به سازمان محیط‌زیست بازگشت و ما دیگر اجازه دست‌اندازی به تالاب‌ها را نمی‌دهیم.

اجازه فعالیت به پروژه‌هایی که مشکل محیط زیستی داشته باشند، داده نمی‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره انتقال آب دریا گفت: سفرهای رئیس‌جمهوری به استان‌ها نوید بسیار خوبی برای محیط زیست دارد و مردم نسبت به این موضوع امیدوار هستند و یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری این است که دیگر با هیچ پروژه محیط زیستی در آن مناطق موافقت نمی‌شود و پروژه‌هایی که مشکل محیط زیستی داشته باشد به‌هیچ‌عنوان اجازه فعالیت آن‌ها صادر نمی‌شود.

تولید موتورسیکلت‌های داخلی از دستاوردهای صنعتگران ملی

در حاشیه این مراسم سیدمهدی حسینی، رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره ادامه روند تحویل موتورسیکلت‌های باقی‌مانده، گفت: خوشبختانه با اعتماد به تولید داخل امروز شاهد رونمایی از یک دستاورد داخلی توسط صنعتگر ملی هستیم. سعی کرده‌ایم در سفارش این نوع موتورسیکلت‌ها از نظرات کارشناسان و محیط‌بانان باتجربه و آشنا به مناطق صعب‌العبور استفاده کنیم تا محصولی باکیفیت و با استاندارد در اختیار پاسگاه‌های محیط‌بانی سراسر کشور قرار دهیم.

وی افزود: این تجهیزات تولیدی داخلی با مشابه خارجی هیچ فرقی ندارند. ما به تولید داخلی اعتماد داریم چراکه شرکت تولیدکننده، این محصول را با یک سال تضمین و خدمات پس‌از آن را به مدت ۱۰ سال تقبل کرده است.

حسینی با اشاره به طراحی و ساخت این موتورسیکلت‌ها گفت: سعی شده است این وسایل نقلیه منطبق با شرایط محیطی مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست سازگاری و مقاومت خوبی داشته باشد و این اطمینان را داریم که می‌تواند بهترین یار در کنار انجام مأموریت‌های محیط‌بانان عزیزمان باشد.

رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان همچنین درباره قیمت خرید این موتورسیکلت‌ها، اظهار کرد: این محصول نسبت به مشابه محصول خارجی کم و کسری ندارد و به لحاظ قیمت سعی کرده‌ایم با حفظ کیفیت و استانداردها از میان تولیدکنندگان، مناسب‌ترین قیمت پیشنهادی را در نظر بگیریم.

حسینی در پایان گفت: در دو مرحله باقی‌مانده طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت سازنده موتورسیکلت داریم، در مرحله سوم ۲۰۰ دستگاه تولید و مراحل شماره‌گذاری و کارهای اداری آن در حال انجام است و در دو هفته آینده باقی تجهیزات تحویل می‌شود و به پاسگاه‌های محیط بانی ارسال خواهیم کرد.

تعداد ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت باقی‌مانده در مرحله نهایی تا دو ماه آینده به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده و به پاسگاه‌های محیط‌بانی سراسر کشور ارسال خواهد شد.

کد خبر 543692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.