اطلاعاتی در خصوص پروژه‌ جذاب بارسلونا

بیش از ۴۲ هزار نفر از اعضای رسمی باشگاه بارسلونا با دادن رای مثبت به پروژه جذاب آبی اناری‌ها، موافقت خود را با این طرح اعلام کردند

به گزارش خبرنگار ایمنا، همین چند روز پیش بود که اعضای رسمی باشگاه بارسلونا، در رأی گیری مربوط به سرنوشت پروژه "اسپای بارسا" شرکت کردند و به آن رأی مثبت دادند تا آبی اناری‌ها به رهبری لاپورتا، نقشه نصفه و نیمه مدیران قبلی را به سرانجام برسانند. بیش از ۴۲ هزار نفر رأی مثبت دادند و کمتر ۶ هزار نفر هم با این طرح مخالفت کردند

اکثر باشگاه‌های اروپا در حال بازسازی و توسعه زیر ساخت‌های خود و گسترش ورزشگاه‌های خود هستند، و اخیراً چندین باشگاه ساخت ورزشگاه‌های جدید مانند ورزشگاه تاتنهام و اتلتیکو مادرید را به پایان رساندند و برخی مانند رئال مادرید نیز در حال توسعه برنالئو هستند.

اکنون بارسلونا بخاطر سود بی‌شماری که قرار است به دست آورد، به سمت تصویب و اجرای یکی از بزرگترین و بهترین پروژه در سطح اروپا که ضامن بقای این باشگاه در اوج از نظر اقتصادی است، می‌رود.

پروژه اسپای بارسا در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد که یکی از بزرگترین پروژه‌های یکپارچه اروپا است. این پروژه شامل بازسازی نیوکمپ، ️گسترش استادیوم یوهان کرایوف، ️گسترش و نوسازی سالن پالائو بلوگرانا و ️توسعه عمومی شهرک ورزشی و اطراف آن خواهد بود.

اطلاعاتی در خصوص پروژه‌ جذاب بارسلونا



بازسازی نیوکمپ

بازسازی نیوکمپ هدف تمامی رؤسای بارسلونا بوده است که در نهایت در دوره بارتومئو قدم مهمی برای شروع این پروژه برداشته شد. نیوکمپ جدید حدود ۱۱۰ هزار تماشاگر در خود جای خواهد داد و به عنوان بزرگترین ورزشگاه اروپا، جایگاه و موقعیت خودش را تثبیت خواهد کرد. این استادیوم در برابر آب و هوای نامساعد سرپوشیده خواهد بود و صندلی‌ها نمایی ایده‌آل از استادیوم با حضور پرده‌های غول پیکر خواهند داشت.

رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها نیز بازسازی و مدرن تر می‌شوند، تا جای لوکس و لاکچری برای بازدید کنندگان داشته باشد. صندلی‌های VIP را تا ۵٪ افزایش می‌دهند تا درآمد بیشتری کسب کنند. افزایش صندلی‌های VIP نقش مهمی خواهد داشت. رئال در حال حاضر از صندلی‌های VIP سالانه ۴۳ میلیون یورو درآمد دارد درحالیکه درآمد بارسا از بخش VIP فقط ۱۲ میلیون یورو است.

بازسازی سالن پالائو بلوگرانا

سالن پالائو بلوگرانا یک سالن سرپوشیده متعلق به باشگاه است که در آن مسابقات هندبال، بسکتبال، هاکی و فوتسال و جشن و جلسات مجمع عمومی برگزار می‌شود. این سالن دارای ۷ هزار و ۴۸۵ صندلی است که در سال ۱۹۷۱ ساخته و افتتاح شد. باشگاه قصد دارد در این پروژه عظیم، یک سالن کاملاً مجهز به آخرین فناوری با ظرفیت ۱۵ هزار تماشاگر بسازد. افزایش تجهیزات و خدمات پذیرایی و امکانات رسانه‌ای باعث جذب تماشاگر برای ورود به سالن می‌شود.

توسعه شهرک ورزشی و اطراف آن

پروژه اسپای بیش از یک پروژه برای باشگاه هم برای باشگاه هم برای شهر بارسلون یک میراث است. به این ترتیب امکانات اطراف شهرک ورزشی نیز افزایش می‌یابد. تا سالانه بازدید کنندگان بیشتری داشته باشد. باشگاه به دنبال ساخت هتل‌های بیشتر در اطراف نیوکمپ است. ساخت یک ساختمان اداری و یک ساختمان جدید برای خدمات اداری در داخل باشگاه و یک محوطه با کیفیت بالا، پارکینگ‌های بهتر و زیباتر کردن راهی که نیوکمپ را به پالائو متصل می‌کند، از اهداف این پروژه است.

ورزشگاه یوهان کرایوف

ساخت ورزشگاه یوهان کرایوف قبلاً انجام شده است. این استادیوم که به افتخار اسطوره باشگاه ساخته شده، در آگوست ۲۰۱۹ بصورت رسمی افتتاح شد. این استادیوم جایگزین مینی استادیوم بود. استادیوم کرایوف می‌تواند حدود ۶ هزار تماشاگر را در خود جای دهد و برنامه دولت جدید باشگاه افزایش ۸۰۰ درصدی ظرفیت ورزشگاه است. یعنی حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر امکانات این ورزشگاه نیز مانند سایرین توسعه خواهد یافت. همچنین تا زمان اتمام بازسازی نیوکمپ، بازی‌ها در این استادیوم انجام خواهد شد.

در مجمع عمومی برگزار شده، اعضا به تأمین مالی این پروژه با مبلغ تخمینی ۱.۵ میلیارد یورو رأی مثبت دادند. این پروژه در تابستان ۲۰۲۲ شروع شده و انتظار می‌رود تا ۳ سال دیگر تمام شود. طرح‌ها به صورت کامل و نهایی نیستند و قطعاً بروز رسانی‌هایی انجام خواهد شد، که تا قبل از ژانویه به صورت کامل در خصوص آن خبرهایی بیرون خواهد آمد

کد خبر 543678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.