اعزام ۱۷۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران محور کرج-تهران

شهرداری کرج در پی برخورد دو رام قطار در خط پنج متروی تهران، ۱۷۰ دستگاه ون و اتوبوس را برای جابه‌جایی مسافران اعزام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز قطار شهری کرج طی حرکت به سمت تهران، در ایستگاه چیتگر با قطار شهری تهران به سمت کرج برخورد کرد و دچار حادثه شد.

این حادثه که ساعت ۷:۰۴ صبح امروز رخ داد تا به این لحظه ۲۲ مصدوم به جای گذاشت که تنها یک نفر حال مساعدی ندارد، ۱۰ تن از این اعضا به مراکز درمانی منتقل شدند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند؛ در ساعات ابتدایی وقوع حادثه مسافرین توان خروج از قطار را نداشتند و نیروهای امدادی آتش‌نشانی و اورژانس کشور پس از اعزام به محل حادثه به محبوسان کمک کردند.

اعزام اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران کرج-تهران

سید جواد موسوی، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه و برخورد دو قطار، تمامی همکاران به حالت آماده‌باش درآمدند و همه ظرفیت‌های تاکسی و اتوبوس شهرداری کرج برای جابه‌جایی شهروندان در ایستگاه‌های متروی گلشهر و کرج مستقر شدند.

وی ادامه داد: ۱۷۰ دستگاه ون و اتوبوس از پایانه‌های گلشهر و شهید سلطانی شهرداری کرج به محل حادثه اعزام شدند؛ در حال حاضر این خودروها در مسیر آزادی و صادقیه در حال جابه‌جایی مسافران هستند و احتمال اعزام تعداد بیشتری اتوبوس و ون تا ساعات پایانی شب و تا زمان رفع اختلال خط مذکور وجود دارد.

اتوبوس و تاکسی رایگان در اختیار مسافران قرار گرفت

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به تجمع مسافران در ایستگاه‌های شهید سلطانی و گلشهر از ساعت ۷:۱۰ تا ۸:۳۰ صبح، گفت: با استقرار تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های متروی گلشهر و شهید سلطانی، انتقال مسافران به ایستگاه‌های صادقیه و تهران به موقع و بدون تأخیر انجام شد.

موسوی اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده با شهردار کرج، همه مسافران به صورت رایگان به تهران منتقل شدند. در حال حاضر با کم شدن مسافران و راه‌اندازی بخشی از مترو تا ایستگاه وردآورد، اتوبوس‌ها همچنان در ایستگاه‌های متروی شهید سلطانی و گلشهر برای ارائه خدمت به شهروندان مستقر هستند.

وی افزود: با توجه به افزایش مسافران و زمان پیک از ساعت ۲ بعدازظهر تا غروب، اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های مترو مستقر می‌شوند و نسبت به انتقال شهروندان اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج، ایستگاه اصلی مقصد اتوبوس‌ها را صادقیه عنوان کرد و گفت: مسافران از ایستگاه شهید سلطانی و گلشهر به ایستگاه صادقیه تهران منتقل می‌شوند تا تغییر قطار برای شهروندان به راحتی انجام شود. اما اگر شهروندان متقاضی حضور در ایستگاه آزادی باشند به این ایستگاه نیز منتقل می‌شوند.

وی یادآور شد: خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ایستگاه‌های متروی کرج و گلشهر تا ساعات ۱۸ و ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 543669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.