احتمال ابتلا به اومیکرون در افراد واکسینه شده وجود دارد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از گسترش شیوع گونه اومیکرون نسبت به گونه دلتا ویروس کرونا هشدار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا با سرعت بسیار بیشتر از گونه دلتا در حال گسترش است. محققان معتقد هستند احتمال این که افراد واکسینه شده دوباره به گونه اومیکرون مبتلا شوند نیز وجود دارد، بنابراین توصیه شده است که مردم از حضور در جشن‌ها و تجمعات دوری کنند.

از آنجایی که گونه اومیکرون ویروس کرونا تا حدی ایمنی ایجاد شده توسط واکسن‌ها یا بیماری پیشین را خنثی می‌کند، پیشگیری از بروز بیماری ناشی از گونه جدید حائز اهمیت است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا هر دو تا سه روز تقریباً دو برابر می‌شود. افزایش تعداد مبتلایان به عفونت کووید -۱۹ باعث می‌شود سیستم‌های بهداشتی تحت فشار قرار بگیرند، در این صورت میزان مرگ‌ومیر افزایش می‌یابد.

به گفته پژوهشگران، افرادی که به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون به کرونای بدون علامت دچار شده‌اند، ممکن است به طور قابل توجهی در زمینه انتقال ویروس به دیگران نقش داشته باشند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دز تقویتی ویروس کرونا خطر ابتلاء به گونه اومیکرون را کاهش می‌دهد، بنابراین لازم است افراد در زمان تعیین شده دز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کنند تا میزان شیوع گونه اومیکرون تا حد ممکن کاهش یابد.

کد خبر 543645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.