نسل گاوی!

ژاوی نه با بازیکنانی که اسمشان دهان پرکن باشد، بلکه با جوانان بی‌نام و نشانش به آینده امیدوار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، هواداران بارسلونا فصلی پر از احساسات متفاوت و روزهای پر اتفاق را تجربه کرده‌اند، جایی که احتمالاً نزول‌ها بیشتر از صعودها بوده، اما امید زیاد آنها به آینده بر هیچکس پوشیده نیست و جوان‌ترها در این تیم همان کسانی هستند که تفاوت‌ها را رقم می‌زنند.

گاوی ۱۷ ساله با گلزنی خود مقابل الچه در پیروزی سه بر دو روز شنبه برای آبی و اناری‌ها به جوان‌ترین گلزن لیگ‌های برتر اروپا در این فصل تبدیل شد. این نوجوان در همه بازی‌ها برای ژاوی از ابتدا در ترکیب تیم به میدان رفته و با تیم ملی اسپانیا نیز عملکرد خیره کننده‌ای داشت.

او تنها بازیکن جوانی نیست که عملکردش در بارسلونا تحسین همه را در پی داشته است. گل‌های دیگری که فران یوتگلا و نیکو گونزالس در بازی برابر الچه به ثمر رساندند در کنار درخشش عبده عزالزولی، آلخاندرو بالده نشان می‌دهد که آینده بارسا بسیار روشن است. جوانان بارسلونا آنقدر خوب کار کرده‌اند که ژاوی حتی بعد از بازی گفت اگر قوانین اجازه می‌داد، به جوانان بیشتری فرصت می‌داد.

یوتگلا، ۲۲ ساله، دومین بازی و اولین حضورش در ترکیب بارسا را همین چند روز پیش تجربه کرد. او که در پایان فصل گذشته توسط اسپانیول کنار گذاشته شده بود، حالا تبدیل به مهره‌ای قابل توجه برای بارسا شده است. گلی که توسط یوتگلا به ثمر رسید، او را به لیست سه گلزنی که در قرن بیست و یکم کمترین زمان را برای زدن گل اول خود در بارسا نیاز داشته‌اند، اضافه کرده است.

عبده دیگر بازیکن جوان بارسا است که تنها ۲۰ سال دارد. او مدت زیادی در این باشگاه نبوده اما در حال حاضر به تیم اصلی راه یافته است. این بازیکن مراکشی در ابتدای فصل از هرکولس به بارسا پیوست و تاکنون در چهار بازی زیر نظر ژاوی از ابتدا به زمین رفته است. او اولین گل خود برای بارسلونا را مقابل اوساسونا به ثمر رساند.

نسل پدرو، سرخیو بوسکتس، اویر، مارک والینته، ژاوی تورس، بوتیا، ویکتور سانچز، جفرن و ویکتور وازکز اغلب به عنوان نسلی دست نیافتنی در نظر گرفته می‌شوند، اما ژاوی امید زیادی به نسل جوان تحت نظرش در بارسلونا دارد. در کنار بازیکنان جوانی که در بالا ذکر شد، می‌توانیم اریک گارسیا (۲۰ ساله)، رونالد آرائوخو (۲۲ ساله)، پدری (۱۹ ساله) و آن‌سو فاتی (۱۹ ساله) را نیز اضافه کنیم. نسلی که اگر همه آن‌ها به پیشرفت ادامه دهند، روزهای بسیار روشنی در انتظار بارسلونا است.

کد خبر 543602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.