«رادیو مقاومت» راه‌اندازی شد

آیین افتتاحیه «رادیو مقاومت» با حضور رئیس صداوسیما و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مراسم راه اندازی رادیو مقاومت با حضور مقامات لشکری و کشوری و همچنین جانبازان و خانواده‌های شهدا امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی بخشی‌زاده -معاون صدای رسانه ملی- اظهار کرد: ماه دی، ماه مقاومت ملت ایران است؛ از ۱۹ دی ماه که رخداد تاریخ سازی در سال ۱۳۵۶ شکل گرفت و در نهم دی ماه و همچنین ۱۳ دی ماه که در سحرگاه آن سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت نوشید.

وی اضافه کرد: معاونت صدا بر آن شد صدای جانانه امت اسلام را به گوش جهانیان برساند. ما در ۱۴ شبکه رادیویی و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و راه اندازی رادیو مقاومت مهمترین محورها را برای برنامه سازی قرار داده‌ایم. سعی کردیم از همه ساختارهای برنامه سازی استفاده کنیم.

بخشی‌زاده تصریح کرد: تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امامین، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و بازشناسایی شخصیت ایشان مد نظر برنامه سازان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بازنمایی نقش فرماندهان شهید مقاومت و شهید ابومهدی المهندس در دستور کار است.

معاون صدا به دیگر محورهای برنامه سازی در طول فعالیت رادیو مقاومت اشاره کرد و گفت: نقش شهید سلیمانی در قدرت امنیتی نظامی جمهوری اسلامی، آثار فرهنگی مکتب و بایسته‌های آن در ساختارهای مختلف برنامه سازی حتماً تبیین می‌شود. مروری داریم بر دفاع مقدس و شهید الگویی این شهید برای جوانان را مد نظر قرار می‌گیرد. همچنین دیپلماسی مقاومت نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صدا و سیما: رسانه ملی را به نام شهدا متبرک می‌کنیم

در ادامه این مراسم، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در سخنانی با اشاره به راه‌اندازی رادیو مقاومت، تأکید کرد: این رادیو برای تبرک جستن به شهدای مقاومت است. اگر خداوند بزرگ به ما توفیق دهد، به عنوان دوستان آن‌ها و به عنوان کسانی که می‌خواهیم به آن‌ها اقتدا کنیم، رسانه ملی را به نام‌شان متبرک خواهیم کرد.

وی افزود: مقاومتی که از اصحاب سیدالشهدا تا یمن و سوریه و حتی شهدای مدافع حریم سلامت در دو سال گذشته را در بر می‌گیرد و برای همه این شهدا آرزوی بهشت برین را داریم.

جبلی تصریح کرد: یک اقدام پربرکت و درست و صحیح توسط دوستان در رادیو بنا نهاده شده است و آن اینکه رادیو مقاومت را در ایامی که عطر شهادت را در جامعه استشمام می‌شود، راه اندازی می‌کنند.

رئیس صداوسیما گفت: حاج قاسم سلیمانی شهید عزیز، بهترین نماد برای مقاومت مجاهدین و مقاومین در دنیاست. تمام رهبران مقاومت برای حاج قاسم اشک ریختند و ذیل پرچم او مبارزه کردند. فاطمیون، زینبیون و تمام عناصر سرافراز مقاومت به نوعی خود را سرافراز و تحت فرمان او می‌دانستند. ما هم باید خود را تابع و سرباز سردار شهید بدانیم. چون او یک فرد نیست، حتی یک شهید صرف هم نیست و به تعبیر رهبر انقلاب مکتب مستمری است که ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به نقل قولی از سردار شهید سلیمانی ادامه داد: شهدا با چشم نگران مراقب ما و منتظر ما هستند که آیا در این مسیر به آن‌ها رسیده‌ایم یا خیر. سردار سلیمانی هم امروز از جمله این شهداست. امیدواریم این گام‌های کوچک ما و راه‌اندازی رادیو مقاومت ما را به مقصدی که شهدا برای ما تعیین کرده‌اند برساند.

جبلی اظهار کرد: ما با گرامیداشت یاد این شهید به چه نقطه‌ای می‌خواهیم برسیم؟ آیا ما سردار را صرفاً به عنوان یک فرمانده محبوب، ذخیره و سرمایه بزرگ برای کشور و جهان فرض می‌کنیم که دست ظالم او را از ما گرفت؟ یا دنبال چیز دیگری هستیم؟ اگر او را فقط نمونه‌ای در عالم فرض کنیم و او را مکتب ندانیم، نتیجه‌اش این است که فقط حسرت می‌خوریم. این در حالی است که وجود سردار سلیمانی، سراسر راه و مکتب و حرکت است. او مکتبی است که ادامه دارد. اگر امروز جنایتکاران متجاوز آمریکایی را می‌بینیم که در افغانستان و عراق فرار می‌کنند و به کشور خود برمی‌گردند این ذلت و حقارت را شاهد نبودیم مگر اینکه آن را از آثار خون پربرکت شهید مقاومت بدانیم.

منبع: شبکه خبر

کد خبر 543557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.