میراث فرهنگی از کف‌سازی بازار بزرگ زنجان سهمی ندارد

جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با دستور اختصاص یک میلیارد ریال برای اجلاسیه ستاد اقامه نماز و کف‌سازی بازار بالا و پایین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه، اظهار کرد: شهرداری باید تا پایان سال بودجه ۱۴۰۱ را اعلام کند تا بتوانیم تاییدیه را از فرمانداری اخذ کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر مدیر کل میراث فرهنگی مبنی بر اتمام کف‌سازی بازار تاریخی زنجان تاکید کرد: کف سازی بازار بدون یک ریال کمک از میراث فرهنگی انجام گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: کف سازی بازار بالا انجام شده و بازار پایین و جگرپزان نیز سال آینده به اتمام خواهد رسید و یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان برای کف‌سازی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در دوره گذشته شورا این رقم ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود که در شورای فعلی قریب به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مصوب شد و شهرداری به تنهایی و بدون کمک میراث فرهنگی این کار را انجام داده است.

مرادلو از خرید ۳۶ دستگاه مینی‌بوس دو درب از محل فروش اوراق مشارکت خبر داد و گفت: تا هفت ماه آینده این ناوگان از طریق شرکت پیشرو دیزل آسیا خریداری و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

غلامحسین احمدی، معاون مالی شهردار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه با شیوع کرونا شهروندان در پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری دچار مشکل شدند و برخی از چک‌ها وصول نشد، گفت: شهرداری در اقدام ابتکاری چک‌های سال ۹۹ که دادگاه تأخیر تادیه صادر کرده بود را در صورت پرداخت یک ماهه شهروندان تنها به دریافت اصل مبلغ چک بسنده خواهد کرد.

وی مبلغ چک‌هایی که تأخیر تادیه شامل آن شده است را تاکنون ۱۱۵ میلیارد تومان ذکر کرد.

تغییر مشاور پروژه سبزه میدان موضوع دیگری بود که معاون مالی شهردار زنجان وجود آن را ضروری دانست و با بیان اینکه پروژه سبزه میدان به جهت ریالی پروژه عظیمی است، گفت: به این منظور باید یک مشاور از طرف شهرداری روند اجرای آن را رصد کند.

وی تاکید کرد: انتخاب مشاور و نماینده از جانب شهرداری شاید در نهایت رقمی به شهرداری تحمیل کند ولی در نهایت خروجی مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه محمد کاظم مجتهدی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سازمان فرهنگی شهرداری دارای رسالت اجتماعی بالایی است، انجام کار بدون نظرات متخصصین را امکان پذیر ندانست و گفت: باید با استفاده از نظرات صاحب‌نظران، کمیته‌های مربوطه در دل تشکیلات سازمان فرهنگی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اجلاس سراسری و استانی و ستاد اقامه نماز دستخوش شیوع کرونا قرار گرفته و تعطیل شده بود، گفت: ستاد اقامه نماز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با درخواست کمک از شهرداری با نصب بنر، دعوت از حجت‌الاسلام قرائتی و تجلیل از فعالان نماز درصدد احیای این فریضه الهی است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان از اختصاص یک میلیارد ریال از محل بودجه به ستاد اقامه نماز توسط شهرداری زنجان خبر داد.

کد خبر 543513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.