۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
سبزپوشی بازار رمز ارزها

بیت کوین پس از اینکه مجدد به سطح ۴۶ تا ۴۷ هزار دلاری خود واکنش مثبت نشان داد پیش بینی می‌شود که بتواند یک روند صعودی جدید تا محدوده ۵۰ الی ۵۵ هزار دلار ثبت کند البته لازم است در ابتدای امر از مقاومت ۵۰ هزار دلاری عبور کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

· BTCسبزپوشی بازار رمز ارزهابیت‌کوین ۴۸ هزار ۷۷۲ دلار.

· ETHسبزپوشی بازار رمز ارزهااتریوم ۴ هزار و ۲۲ دلار.

· BNBسبزپوشی بازار رمز ارزهابایننس‌کوین ۵۳۲ دلار ۲۸ سنت.

· ADAسبزپوشی بازار رمز ارزهاکاردانو ۱ دلار ۲۷ سنت.

· DOGEسبزپوشی بازار رمز ارزهادوج‌کوین ۱۷ سنت.

· XRPسبزپوشی بازار رمز ارزهاریپل ۸۸ سنت.

· DOTسبزپوشی بازار رمز ارزهاپولکادات ۲۴ دلار ۶۵ سنت.

· SOLسبزپوشی بازار رمز ارزهاسولنا ۱۸۰ دلار ۴۲ سنت.

· Avalancheسبزپوشی بازار رمز ارزهااوالانچ ۱۱۹ دلار ۴۹ سنت.

· Teraسبزپوشی بازار رمز ارزهاترا ۸۲ دلار ۱۸ سنت.

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

سبزپوشی بازار رمز ارزها

تحلیل تکنیکال بیت کوین

واکنش به سطح مشخص شده و احتمال شکل گیری یک روند صعودی جدید. بیت کوین پس از اینکه مجدد به سطح ۴۶ تا ۴۷ هزار دلاری خود واکنش مثبت نشان داد پیش بینی می‌شود که بتواند یک روند صعودی جدید تا محدوده ۵۰ الی ۵۵ هزار دلار ثبت کند البته لازم است در ابتدای امر از مقاومت ۵۰ هزار دلاری عبور کند.

سبزپوشی بازار رمز ارزها

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۷ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سبزپوشی بازار رمز ارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

سبزپوشی بازار رمز ارزها

دامیننس

سبزپوشی بازار رمز ارزها

· دامیننس بیت کوین: ۴۰.۳۰%

· دامیننس اتریوم: ۲۱.۲۷%

· دامیننس بی ان بی: ۴.۰۳%

· دامیننس تتر: ۳.۴۹%

· دامیننس سولنا: ۲.۵۹%

· دامیننس کاردانو: ۱.۹۳%

· دامیننس ریپل: ۱.۸۰%

· دامیننس ترا: ۱.۳۲%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

پیتر برنت، اسطوره معامله گری، معتقد است بیت کوین هنوز به کف قیمتی نرسیده است

پیتر برنت (Peter Brandt)، معامله‌گر افسانه‌ای، نظر خود را در مورد قیمت فعلی بیت کوین به اشتراک گذاشته است و نشان می‌دهد که بزرگترین رمزارز به دلیل حجم معاملات خیلی کم، هنوز به انتهای اصلاح نرسیده است.

ریزش آهسته نشان می‌دهد که قبل از اینکه گاوها کنترل بازار را دوباره به دست گیرند، اصلاح بیشتری وجود دارد.

برنت خاطرنشان می‌کند که نزول‌های کلیدی با تسلیم وحشت رخ داده است که مشخصه آن حجم فروش زیاد است.

ویلی وو، تحلیلگر زنجیره‌ای، می‌گوید که هیچ نشانه‌ای از فروش وجود ندارد و به احساسات قوی دارندگان اشاره می‌کند. او مدعی است که بازار در حال حاضر در مرحله یکپارچگی قرار دارد.

در پاسخ به یکی از پیروانش، برنت موافقت کرد که فروش‌های عظیم لزوماً در میانه چرخه بازار صعودی اتفاق نمی‌افتد، اما او انتظار دارد که شاهد افزایش حجم پیشرفت‌های صعودی باشد.

در اوایل این ماه، این چارتیست کهنه کار از معامله گران خواست به شکل گیری دو قله نزولی توجه کنند، اما او همچنین به وضوح گفت که این الگو هنوز تأیید نشده است.

بازار قرمز برای یک ماه دیگر

بیت کوین آخرین ماه سال را با یک اصلاح عمده آغاز کرد. بزرگترین رمزارز تا ۴۲۰۰۰ دلار سقوط کرد و سپس یک سری معاملات محدود را آغاز کرد و گاوها نتوانستند سطح ۵۰۰۰۰ دلار را دوباره به دست آورند.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل Galaxy Digital گفت که انتظار می‌رود به دلیل ضعف در بازار سهام ایالات متحده، روند نزولی تا اوایل سال ۲۰۲۲ (اواخر ۱۴۰۰) ادامه یابد. با این حال، او در درازمدت نسبت به پادشاه رمزارزها خوش بین است.

شهر جکسون با تبدیل حقوق و دستمزد به رمزارز تاریخ سازی می‌کند

بر اساس گزارش یک رسانه محلی، جکسون، نهمین شهر بزرگ در ایالت تنسی، در مسیری قرار دارد که گزینه‌های تبدیل حقوق و دستمزد به کریپتو را برای ساکنان فراهم کند. این شهر اکنون درخواستی را برای مناقصه از سوی شرکت‌هایی که مسئول تبدیل ارزهای دیجیتال هستند، باز کرده است. به گفته شهردار اسکات کانگر (Scott Conger)، روند مناقصه در ۲۲ دسامبر (۱ دی) آغاز خواهد شد. تمامی پیشنهادات تا فوریه (بهمن) توسط کمیته بررسی خواهد شد: آنها احتمالاً در ماه فوریه توصیه‌ای به شورا خواهند کرد.

کانگر توضیح می‌دهد که شهر به دلیل محدودیت‌های قانونی نمی‌تواند بیت کوین را در ترازنامه خود نگه دارد. از این رو، شهر نمی‌تواند به ساکنان خود مستقیماً به صورت رمزنگاری پرداخت کند. کسر حقوق و دستمزد کارمندان به شخص ثالثی ارسال می‌شود که ارز دیجیتال را خریداری می‌کند. به گفته کانگر، که به عنوان یکی از شهرداران دوستدار رمزنگاری در ایالات متحده ظاهر شده است، هدف تنوع پرداخت‌ها است. جکسون انتظار دارد شرکت‌هایی را جذب کند که مایل به دریافت پول به بیت کوین هستند.

چرا جکسون نه؟

در ماه اکتبر (مهر)، فرانسیس سوارز (Francis Suarez)، شهردار میامی،در برنامه خود برای اجازه دادن به کارمندان دولت برای دریافت حقوق به بیت مصمم‌تر شد: من می‌خواهم خودمان را به‌عنوان پایتخت رمزارز ایالات متحده یا جهان متمایز کنیم. با این نظر که اجرای چنین طرحی در شهر بزرگی مانند میامی به دلیل موانع کمتر آسان‌تر است، اما او از جاه‌طلبی‌های ارز دیجیتال خود دست نمی‌کشد: چرا جکسون نه؟ چرا ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم که بتواند سیستم اقتصادی فعلی را که داریم خنثی کند؟ همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، Conger برای اولین بار برنامه خود را برای پذیرش ارزهای دیجیتال در اوایل آوریل(اواسط فروردین) اعلام کرد. ماه گذشته، او اعلام کرد که حقوق خود را به بیت کوین تبدیل خواهد کرد و به سوارز، شهردار منتخب شهر نیویورک، اریک آدامز و شهردار تَمپا، جین کاستور (Jane Castor) پیوست.

قانونگذار هندی می‌گوید که رمزارز در صورت استفاده غیرقانونی باید مسدود شود

وزیر امور خارجه هند می‌گوید که اگر ارزهای دیجیتال برای مقاصد غیرقانونی استفاده می‌شوند، مانند «حمله سایبری در هند، انجام سایر حملات به هند، انجام سایر کارهای غیرقانونی و غیراخلاقی مانند قاچاق مواد مخدر» باید مسدود شوند. در همین حال، ظاهراً دولت هند در حال ایجاد تغییراتی در لایحه کریپتو است که قرار است در جلسه فعلی پارلمان مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه هند در مورد رمزارزها و مقررات رمزنگاری

میناکشی لخی (Meenakshi Lekhi)، وزیر امور خارجه هند، گفته است که اگر ارزهای رمزنگاری شده برای آسیب رساندن به حاکمیت و یکپارچگی هند استفاده می‌شوند، باید مسدود شوند. لخی همچنین وزیر فرهنگ فعلی هند است. او در مه ۲۰۱۴( اردیبهشت ۹۳) از حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به عضویت شانزدهمین لوک سبها انتخاب شد. او در مه ۲۰۱۹( اردیبهشت ۹۸) دوباره به عضویت هفدهمین لوک سبها انتخاب شد.

به نقل از نشریه IANS، لخی در سخنرانی در ششمین اجلاس جهانی فناوری که هفته گذشته به طور مشترک توسط وزارت امور خارجه و کارنگی هند برگزار شد، گفت: اگر قرار است از ارز دیجیتال برای راه اندازی حملات سایبری در هند، برای انجام حملات دیگر به هند، برای انجام انواع کارهای غیرقانونی و غیراخلاقی مانند قاچاق مواد مخدر استفاده شود، باید همه اینها را متوقف کنم.

وی افزود: “من مطمئن هستم که وزارت امور مالی و وزارت فناوری اطلاعات به طور عمیق این جنبه‌ها را بررسی می‌کردند.” وزیر امور خارجه ادامه داد: پلتفرم‌ها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال متعلق به مجموعه‌ای از افرادی است که سعی می‌کنند از مالیات دوری کنند و پول را از کشور خارج کنند بدون اینکه برای کشوری که این ثروت را تولید می‌کنند منفعت داشته باشند.

در همین حال، گزارش شده است که دولت هند در حال ایجاد تغییراتی در لایحه ارزهای دیجیتال است که قرار است در جلسه فعلی لوک سبها، مجلس سفلی پارلمان هند مورد بررسی قرار گیرد. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، ریاست برخی جلسات را در مورد قوانین کریپتو در هند بر عهده داشته و تصمیم نهایی را در مورد مقررات کریپتو اتخاذ خواهد کرد. او اخیراً گفته است که ارز دیجیتال باید برای تقویت دموکراسی استفاده شود و آن را تضعیف نکند.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که دولت در حال برنامه‌ریزی برای تنظیم دارایی‌های کریپتو است، اما استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌ها را ممنوع می‌کند. با این حال، بانک مرکزی، بانک ذخیره هند (RBI)، نگرانی‌های عمده‌ای را در مورد ارزهای دیجیتال ابراز کرده است و در آخرین جلسه هیئت مدیره مرکزی خود گفته است که ارز دیجیتال باید به طور کامل ممنوع شود، و تاکید کرد که ممنوعیت جزئی کارساز نخواهد بود.

نقشه بازار رمز ارزها

سبزپوشی بازار رمز ارزها

کد خبر 543503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.