خاطرات فاضل جمشیدی از خانه موسیقی منتشر می‌شود

آئین رونمایی از کتاب "خاطراتم در خانه موسیقی" نوشته‌ فاضل جمشیدی در تالار رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این آئین با حضور کامبیز روشن روان، جواد مجابی، حسن ریاحی، محمد سریر، شاپور رحیمی، علیرضا میرعلی نقی، کیوان ساکت و سالار عقیلی در تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد.

فاضل جمشیدی، خواننده و جامعه‌شناس سال ۱۳۳۸ در شهر ری متولد شده است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کارشناسی جامعه‌شناسی با گرایش پژوهشگری ادامه داد و در کنار تحصیل به فراگیری ردیف آوازی نزد استاد نصرالله ناصح‌پور، کریم صالح‌عظیمی و شهرام ناظری پرداخت. او از سال ۸۰ تا ۸۲ مشاور اجرایی و از سال ۸۲ تا سال ۸۵ معاون اجرایی خانه موسیقی بود. جمشیدی فعالیت حرفه‌ای خود را از اواخر دهه ۸۰ آغاز کرد و در گروه‌ها و ارکسترهای مختلفی به خوانندگی پرداخت و همچنین به مدت پنج سال معاون اجرایی خانه موسیقی بود.

جمشیدی درباره علت نگارش کتاب "خاطراتم در خانه موسیقی" گفته است:

"تعامل با هنرمندان در این مدت، حضور در جشنواره‌های موسیقی، حضور در خانه هنرمندان و ارتباط با مردم به‌ویژه موسیقی‌دانان در رده‌های مختلف از دانشجو تا استاد موجب شده، علی‌رغم این‌که در حال حاضر سمت اجرایی در خانه موسیقی ندارم و فقط عضو آن هستم هم‌چنان موسیقی‌دانان از من درباره مسائل صنفی، رفاهی آینده و انتخابات سوال بپرسند و عملاً افکار عمومی مرور گذشته را مطرح می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفتم یادداشت‌ها و خاطراتم از آن پنج سال را بنویسم و تحت عنوان خاطرات خانه موسیقی نشر دهم. "

کتاب "خاطراتم در خانه موسیقی" نوشته فاضل جمشیدی از سوی انتشارات آدنا روانه بازار نشر شده است. این کتاب نوعی فرهنگ شفاهی است که یک سال پس از تأسیس خانه موسیقی تا سال ۱۳۸۵ ادامه داشت.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب "خاطراتم در خانه موسیقی" از شاپور رحیمی خواننده و نوازنده عود و مدیر سابق مرکز حفظ و اشاعه موسیقی تقدیر خواهد شد.

شاپور رحیمی متولد ۱۳ آذر ۱۳۲۶ فعالیت خود را از سال ۱۳۴۵ در برنامه کودک رادیو ایران به عنوان خواننده آغاز کرد و سپس نزد استاد اسماعیل مهرتاش به یادگیری ردیف‌های آوازی پرداخت؛ پس از آن از محضر استادانی از جمله محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی، نورعلی برومند بهرمند شد.

وی ردیف‌های سازی و نواختن عود (بربط) را نیز نزد نصرالله زرین پنجه و منصور نریمان فرا گرفت و تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی عود گذراند. رحیمی که در سال ۱۳۹۲ مدرک درجه یک هنری دریافت کرد سبک خوانندگی و روش شناسی خود را مدیون و مرهون زنده‌یاد استاد محمود کریمی می‌داند که ۱۸ سال شاگردش بوده است.

این هنرمند برجسته به مدت چهار سال مدیریت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را بر عهده داشت و از سال ۱۳۴۹ به تدریس در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، هنرستان ملی موسیقی و مرکز حفظ و اشاعه موسیقی (وابسته به صداوسیما) مشغول است.

آئین رونمایی از کتاب "خاطراتم در خانه موسیقی" نوشته "فاضل جمشیدی" جمعه سوم دی‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در طبقه سوم تالار رودکی، واقع در خیابان شهریار برگزار می‌شود.

خاطرات فاضل جمشیدی از خانه موسیقی منتشر می‌شود

کد خبر 543438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.