تا زمانی که عرضه خودرو افزایش نیابد، بازار خودرو به تعادل نمی‌رسد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی نرخ خودرو گفت: تا زمانی که عرضه خودرو افزایش نیابد، شرایط بازار خودرو بهبود پیدا نخواهد کرد.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در چند ماه گذشته نوساناتی در بازار خودرو اتفاق افتاده است. در آغاز مصوبه افزایش نرخ‌ها باعث گرانی خودرو شد. پس از آن رئیس جمهور دستور منتفی شدن افزایش قیمت را داد که کاهش چندانی اتفاق نیفتاد و اکنون هم افزایش ۱۸ درصدی به تصویب رسیده است که در قیمت‌ها تأثیرگذار بوده است.

وی در ارتباط با مخالفت عده‌ای از مسئولان با افزایش نرخ و اظهاراتی مبنی بر استیضاح وزیر صمت گفت: به تأیید رسیدن این مصوبه توسط دادستان کل کشور، نشان دهنده رسمی و قانونی بودن افزایش نرخ خودرو است و به نظر نمی‌رسد استیضاحی هم انجام گیرد. از طرفی نرخ پایین هم بازار را به هم می‌ریزد و در زمان‌هایی چنین افزایش‌هایی ضروری است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان گفت: اما آنچه اکنون لازمه سامان بخشی بازار خودرو است. کاهش فاصله نرخ خودرو از کارخانه تا بازار است. به گونه‌ای که نرخ کارخانه به بازار نزدیک شود تا جلوی رانت‌ها گرفته شود. ضمن آنکه تا زمانی که عرضه خودرو افزایش نیابد هر انتظاری برای بهبود شرایط این بازار بیهوده است.

کد خبر 543345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.