صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای استان گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش دمای استان گلستان تا ۱۰ درجه سانتیگراد و صدور هشدار نارنجی در استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، نوربخش داداشی با اشاره به اینکه رصد و پایش اطلاعات هواشناسی باید همواره مورد استفاده و توجه مدیران قرار بگیرد، اظهار کرد: جریانات جنوبی آب و هوایی در استان از ساعات انتهایی یکشنبه وارد استان شده و تا صبح سه شنبه تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این جریانات موجب افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما خواهد شد، افزود: در کنار افزایش دما شاهد وزش شدید بادهای گرم بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در استان به همراه گردو خاک در نواحی شمالی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تاکید بر اینکه این شرایط می‌تواند مستعد ایجاد آتش سوزی مجدد در جنگل‌ها شود، خاطرنشان کرد: این وزش‌های شدید علاوه بر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌تواند موجب آسیب به ابنیه با استحکام پایین در سطح استان خواهد شد که باید برای مقابله با آن آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی را داشته باشیم.

داداشی از اطلاع رسانی مراتب به مدیریت بحران استان، هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان و عموم مردم خبر داد و گفت: کلیه کارشناسان کشیک مدیریت بحران ستاد پیش بینی و شهرستان‌ها از آمادگی لازم برای امر اطلاع رسانی لحظه‌ای برخوردار هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 543306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.