اقدامات شهرداری برای کاهش ترافیک تبریز در سال آینده

شهردار منطقه پنج تبریز از اجرای چند پروژه مهم ترافیکی برای کاهش ترافیک این کلانشهر در سال آینده خبر داد.

میرعلی‌اصغر نساج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چند پروژه‌های عمرانی مهم با کارکرد ترافیکی در در تبریز در حال اجرا است؛ پل‌های میدان شهید فهمیده هرکدام با حدود ۴۰۰ متر طول و با ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه نقش مهمی در کاهش ترافیک و روان سازی تردد وسایل نقلیه خواهند داشت.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پل باغمیشه به بزرگراه پاسداران و پاسداران به خیابان ولی عصر ترافیک میدان شهید فهمیده کاهش می‌یابد.

شهردار منطقه پنج تبریز همچنین دومین تقاطع غیر همسطح اتوبان ولایت را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی با کارکرد ترافیکی دانست و افزود: دومین تقاطع غیر همسطح اتوبان ولایت با ۴۰۰ متر طول و بزرگترین پل بتنی تبریز پس از بهره‌برداری، دسترسی از کوی نصر به کوی ولی عصر را میسر می‌کند.

نساج مسیرگشایی باند کندروی جنوبی جاده تهران را از دیگر پروژه‌های ترافیکی این منطقه عنوان کرد و گفت: این مسیر با حدود چهار کیلومتر طول پس از تکمیل علاوه بر ساماندهی ورودی شرق تبریز نقش ترافیکی مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی به احداث تقاطع غیر همسطح رسالت نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز پس از اتمام، ترافیک ورودی جنوب غرب تبریز را کنترل خواهد کرد.

شهردار منطقه پنج تبریز خاطرنشان کرد: در سال جاری دوربرگردان پاسداران به نصر با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شده است که در کاهش ترافیک بزرگراه پاسداران و تسهیل تردد به کوی نصر مؤثر بوده است.

کد خبر 543220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.