رشد ۷۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی در آبان ماه

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۷۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و بار و افزایش ۱۹ درصدی نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری اظهار کرد: در آبان‌ماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام پذیرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۲۱۶ هزار نشست و برخاست هواپیما با اعزام و پذیرش قریب به ۱۸ میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، در نشست و برخاست ۳۰ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۴ درصد شاهد افزایش هستیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود ۹۵ درصد اعزام و پذیرش مسافر است.

امیرمکری گفت: در پروازهای عبوری از فراز کشور در آبان‌ماه سال جاری ۳۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش دیده می‌شود.

کد خبر 543194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.