روز سوم رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا و پنج فینالیست برای کاروان ایران

سومین روز از مسابقات قهرمانی کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان با تقابل نمایندگان کاروان کشورمان در بخش‌های کاتا و کمیته روی تاتامی شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از کسب مدال‌های رنگارنگ در بخش‌های کمیته و کاتا در رده‌ای مختلف، سومین روز از رقابت‌های قهرمانی کاراته ۲۰۲۱ آسیا در شهر آلماتی قزاقستان با دیدار نمایندگان کاروان کشورمان در مقابل حریفانشان کلید خورد که در این دیدارها پنج نماینده ایران راهی فینال شدند و ۲ نفر برای مدال برنز تلاش خواهند کرد.

کاتای انفرادی

بانوان رده بزرگسالان

در دور اول و دوم بخش کاتای انفرادی بانوان رده بزرگسال فاطمه صادقی به مصاف حریف‌هایی از اندونزی، ویتنام و مالزی رفت که در نهایت به جایگاه دوم رسید.

پوتری اپریلا از اندونزی با ۲۳.۶۸ بیشترین امتیاز را از کمیته داوران دریافت کرد و فاطمه صادقی از ایران با ۲۳.۳۴ امتیاز؛ انگوین از ویتنام با ۲۳.۰۶ امتیاز و بی وو از مالزی با ۲۲.۵۴ امتیاز توسط داوران در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. صادقی در دور دوم همان نتایج و رتبه دور اول را از آن خود کرد و دوم شد.

در این دور نیز پوتری اپریلا از اندونزی با کسب ۲۵.۰۸ امتیاز از داوران در رده نخست قرار گرفت. فاطمه صادقی از ایران با ۲۵.۰۸ امتیاز دوم شد و انگوین ویتنام با ۲۳.۹۶ امتیاز و بی وو از مالزی با ۲۳.۴۲ امتیاز سوم و چهارم شدند.
نفر نخست به فینال راه یافت و فاطمه صادقی با این نتایج به دیدار رده‌بندی راه یافت و چهارشنبه برای کسب مدال برنز به میدان می‌رود.

آقایان رده بزرگسالان

در دور نخست و دوم بخش کاتای انفرادی ابوالفضل شهرجردی در مصاف اول نتوانست بیشترین امتیاز را کسب کند اما در بین چهار نفر دوم شد. در نخستین راند زارستا یودا از اندونزی با به‌دست آوردن ۲۵.۲۸ امتیاز در جایگاه اول ایستاد.

ابوالفضل شهرجردی از ایران با کسب ۲۴.۸۰ امتیاز، سید محمد الموسوی از کویت با ۲۴.۲۶ امتیاز و اوه تینگ از مالزی با ۲۳.۸۰ امتیاز دوم تا چهارم شدند.

شهرجردی در دومین دور مصاف با حریفانش باز هم دوم شد. در این مرحله زارستا یودا از اندونزی با کسب ۲۵.۵۴ امتیاز باز هم بیشترین امتیاز را از داوران کسب کرد و فینالیست شد.

ابوالفضل شهرجردی از ایران با ۲۵.۲۰ امتیاز راهی رده‌بندی شد، سید محمد الموسوی از کویت با ۲۵.۰۲ امتیاز و اوه تینگ از مالزی با ۲۴.۴۰ امتیاز در رده سوم و چهارم ایستادند.

 شهرجردی به دیدار رده‌بندی راه یافت و چهارشنبه باید برای تصاحب مدال برنز با حریفانش دیدار کند.

کمیته

وزن منفی ۵۵ کیلوگرم امیدهای دختر

زهرا بنیانی هفت بر ۲ دویسنبال از قزاقستان را شکست داد، بنیانی در دیدار دوم هشت بر صفر مغلوب تام هوانگ از ویتنام شد.

وزن منفی ۶۰ کیلوگرم امیدهای پسر

مرتضی کریمی پس از تساوی سه بر سه با یوسف الصراف از کویت، برنده دیدار شد. او در جدال دومش مرتضی کریمی چهار بر ۲ پیلای سیو انسان از مالزی را از پیش‌رو برداشت. کریمی در تقابل سومش، یک بر صفر در برابر چونگ هوی‌پان هنگ‌کنگی شکست خورد.

وزن منفی ۵۵ کیلوگرم امیدهای پسر

محمد رضا سواری ۹ بر سه نوربلوت آدینیک از قرقیزستان را برد. سواری در دیدار دوم، هشت بر صفر مقابل ژولمان از قزاقستان شکست را پذیرفت.

وزن منفی ۶۷ کیلوگرم امیدهای پسر

هادی کیانی ۲ بر صفر برابر محمود دایفلاح از فلسطین پیروز شد. کیانی در مصاف دوم، ۲ بر صفر در برابر خودجاکلف ازبکستانی متحمل شکست شد.‌

وزن منفی ۶۸ کیلوگرم امیدهای دختر

مبینا حیدری با برتری هشت بر صفر در دیدار اولش، هلا القادی از فلسطین را شکست داد و در مصاف دوم، با نتیجه مشابه لورا آلیکول از قزاقستان را ناکام گذاشت و با پیروزی در این دیدار به فینال این بخش راه پیدا کرد.

وزن منفی ۶۸ کیلوگرم امیدهای دختر

آتوسا گلشادنژاد با نتیجه نزدیک یک بر صفر میسو ریمون از فیلیپین را در گام نخست شکست داد. گلشادنژاد در دومین دیدار با نتیجه چهار بر صفر مقابل وود چو هی هنگ‌کنگی پیروز شد و در نهایت راهی فینال شد.

وزن منفی ۸۴ کیلوگرم امیدهای پسر

امیر اسلامی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کمال بیک از قزاقستان شد.

وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم امیدهای دختر

آیدا خوشبختی در نخستین دیدارش هشت بر صفر سامیس جویتا را برد و او هم به فینال بخش خودش راه یافت.

وزن منفی ۷۵ کیلوگرم امیدهای پسر

علیرضا حیدری با نتیجه ۲ بر یک پیروز دیدار نخستش برابر اسدبیک فوتف از تاجیکستان شد. در دیدار دوم، حیدری ۶ بر صفر چنگ تونگ از چین‌تایپه را ناکام گذاشت و راهی فینال شد.

وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم امیدهای پسر

محسن صفرنژاد با نتیجه عالی هفت بر صفر دنی شروی از مالزی را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد.

کد خبر 543144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.