کرونا اومیکرون سریع‌تر از جهش‌های دیگر منتقل می‌شود

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا بیشتر در مجاری تنفسی رشد می‌کند و سرعت تکثیر آن در ریه‌ها کندتر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که گونه اومیکرون ویروس کرونا ۷۰ برابر سریع‌تر از گونه دلتا در مجاری تنفسی رشد می‌کند؛ در حالی که سرعت تکثیر آن در ریه نسبت به گونه‌های دیگر ویروس کرونا ۱۰ برابر کمتر است؛ بنابراین سرعت تکثیر اومیکرون در مجاری تنفسی باعث انتقال سریع‌تر بیماری به دیگران می‌شود، اما معمولاً علائم خفیف‌تری را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

به گفته پژوهشگران، شدت بروز بیماری کووید -۱۹ در میان انسان‌ها فقط با در نظر گرفتن میزان تکثیر ویروس‌ها تعیین نمی‌شود، بلکه پاسخ ایمنی هر فرد به آن، شدت بیماری را مشخص می‌کند. حتی در صورتی که ویروس باعث بروز بیماری خفیف شود هنگامی که افراد زیادی درگیر آن شوند بیماری شدیدتر می‌شود و تعداد مرگ و میر ناشی از آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

از آنجا که نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا تا حدی ایمنی ایجاد شده توسط واکسن‌ها یا بیماری قبلی را خنثی می‌کند، پیشگیری از بروز بیماری ناشی از این گونه جدید حائز اهمیت است. محققان معتقدند افرادی که به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون به کرونای بدون علامت دچار شده‌اند، ممکن است به طور قابل توجهی در انتقال ویروس به دیگران نقش داشته باشند.

کد خبر 543142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.