طغیانی: زاینده‌رود باید از محل برداشت بن-بروجن حذف شود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر لازم است نمایندگان و استاندار اصفهان میزان اعتبار پروژه‌های احیای زاینده‌رود در سال ۱۴۰۱ را مشخص کنند تا زمانی که لایحه در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود این اعتبار مطرح شود و در بودجه تخصیص داده شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ردیف بودجه پروژه انتقال آب بن-بروجن اظهار کرد: در حال حاضر مسئله اساسی امروز ما برداشت از زاینده‌رود است، از این رو در خصوص پروژه انتقال آب بن-بروجن بارها درخواست بررسی مجدد داشته‌ایم.

وی افزود: مطلوب است پروژه انتقال آب بن-بروجن از منابع آبی استان چهارمحال و بختیاری و حوزه آبریز کارون تأمین شود، بنابراین زاینده‌رود باید از محل برداشت پروژه انتقال آب بن-بروجن حذف شود زیرا بیش از ۹۳ درصد رودخانه زاینده‌رود در استان اصفهان و تنها ۷ درصد این آبریز در چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر لازم است نمایندگان و استاندار اصفهان میزان اعتبار پروژه‌های احیای زاینده‌رود در سال ۱۴۰۱ را مشخص کنند تا زمانی که لایحه در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود این اعتبار مطرح شود و در بودجه تخصیص داده شود.

کد خبر 543107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.