کرونا امیکرون باعث از دست دادن اشتها می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که از دست دادن اشتها و مه مغزی نیز جز علائم رایج گونه اومیکرون ویروس کرونا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا اطلاعات پزشکی مربوط به بیش از ۵۲ هزار فرد که تست کرونا انجام داده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا بر خلاف دیگر گونه‌ها علائمی مانند تب، سرفه و از دست دادن حس بویایی را به ندرت تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

محققان به این نتیجه رسیدند که فقط ۵۰ درصد افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا سه علائم ذکر شده کلاسیک را داشتند. با این حال، برخی از دست دادن اشتها و مه مغزی را به عنوان علائم رایج این گونه جهش یافته گزارش کرده بودند. متخصصان معتقدند که علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا معمولاً خفیف است و شبیه به علائم سرماخوردگی است.

نتایج به دست آمده از این مطالعه با داده‌های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) مطابقت دارد. محققان ۴۳ فرد مبتلا به گونه اومیکرون را در بازه زمانی اول تا هشتم دسامبر مورد ارزیابی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که سرفه، خستگی، گرفتگی بینی یا آبریزش بینی جز علائم رایج بیشتر افراد بوده است. گروهی دیگر از پژوهشگران نیز اعلام کردند که خستگی به همراه سردرد، بدن درد و خارش گلو رایج‌ترین علائم مشاهده شده در میان افراد مبتلا به گونه اومیکرون است.

کد خبر 543055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.