ناوشکن الوند به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن الوند به زودی به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که ماموریتی ترکیبی است.

به گزارش ایمنا به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز _یکشنبه ۲۸ آذرماه_ در حاشیه الحاق چهار فروند زیردریایی مرطوب «السابحات ۱۵»، ناوشکن الوند و دو بالگرد SH3D و هواپیمای فرندشیپ F27 و هاورکرافت BH7 به توان رزم این نیرو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ناوشکن «الوند» به‌زودی به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که ماموریتی ترکیبی است.

وی گفت: این ناوشکن در یک رزمایش مرکب حضور خواهد داشت و با توانمندی و اقتدار و طی مسافت، در زمان مشخصی به کشور بازخواهد گشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه ساخت ناوشکن «طلاییه» درحال پیشرفت بوده و در کنار اسکله کارنجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، پهلو گرفته است.

امیر دریادار ایرانی افزود: تلاش داریم این ناوشکن در سال آینده به بدنه عملیاتی نیروی دریایی بپیوندد و ماموریت عملیاتی هم برای آن تعریف شده است و مسیر ساخت ناوشکن‌های کلاس «جماران» همزمان با طلاییه در حال پیشرفت است و تفاوت کلاس طلاییه با جماران در این است که آشیانه بالگرد به کلاس طلاییه اضافه شده و می‌تواند تعداد بیشتری بالگرد همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: این مسیر را با قوت و قدرت ادامه می‌دهیم. زیردریایی کلاس «فاتح» نیز در طرح ساخت قرار دارد و اولین نمونه آن وارد بدنه عملیاتی شده است و اولین ماموریت عملیاتی خود را در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ به انجام رساند. سایر زیردریایی‌ها هم به تدریج ساخته و به ناوگان این نیرو اضافه می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: عملیات‌های بهسازی با محوریت تیم فنی و صنعتی کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ البته از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای قرار داشتن در لبه فناوری و روزآمد نگه‌داشتن تجهیزات استفاده حداکثری می‌شود.

وی ادامه داد: محققان کشور و کارکنان توانمند نیروی دریایی ارتش بدانند که علم‌شان در صحنه عمل واقعی استفاده می‌شود و برای صحنه رزم قابلیت اجرایی دارد که بالاترین خودباوری را برای عزیزان به همراه دارد.

امیر دریادار ایرانی بیان کرد: آنچه قابلیت عملیاتی دارد، پای کار می‌آوریم تا چیزی که در ذهن دانشمندان کشور وجود دارد به صحنه اجرا آورده شود، روزآمد بودن، دو جنبه عملیاتی و تجهیزاتی دارد.

کد خبر 543052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.