علائم اومیکرون چیست؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: عطسه، آبریزش بینی، خستگی و سر درد از مهم‌ترین علائم اومیکرون است و به گفته محققان واریانت اومیکرون علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد.

میر شهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علائم کرونای اومیکرون، اظهار کرد: خستگی یکی از علائمی است که در افراد مبتلا به واریانت اومیکرون مشاهده شده است، سویه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز خستگی و کاهش انرژی بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

وی با اشاره به سایر علائم اومیکرون در افراد مبتلا، ادامه داد: بروز تب خفیف نیز از جمله علائم اومیکرون است. تب ناشی از سویه جدید اومیکرون معمولاً خفیف است و به خودی خود در مدت زمان کوتاه‌تری بهبود خواهد یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص تعریق شبانه و بدن درد در بیمارانی که به کرونا اومیکرون مبتلا شدند، افزود: تعریق شبانه در افراد مبتلا به اومیکرون ممکن است با علائم دیگر مانند بدن درد شدید همراه باشد.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به اومیکرون سرفه‌های خشکی دارند، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به واریانت اومیکرون ممکن است علاوه بر سایر علائم، سرفه‌های خشک را همراه با تحریک گلو تجربه کنند.

صفری با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به اومیکرون به جای گلو درد ممکن است دچار خارش گلو شوند، تصریح کرد: عطسه، آبریزش بینی، خستگی و سر درد از مهم‌ترین علائم اومیکرون هستند و به گفته محققان واریانت اومیکرون علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد.

کد خبر 543002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    38 13
    خدا بداد دانش آموزان برسه که زوری میگن باید بیایید مدرسه
  • ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    42 22
    من همه علایم رادارم ولی دکتر نمیروم چون خفیف هست