حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/کمک ناچیز کمیساریا

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیون اتباع غیر مجاز در ایران حضور دارند، گفت: هزینه‌های پرداختی از سوی کمیساری التیام کوچکی برای هزینه‌های پرداختی است.

به گزارش ایمنا، حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار کرد: در ابتدا لازم می‌دانم از کمیساریای پناهندگان که تلاش خوبی برای کمک به پناهندگان را با ما داشته‌اند، تشکر کنم.

وی افزود: با توجه به تحولات افغانستان این موضوع را با کمیساریای در میان گذاشته بودیم و در جلسه امروز به نکاتی از جمله حضور حدود چهار میلیون از اتباع غیر مجاز از افغانستان در ایران و همچنین ۵۰۰ هزار نفر مهاجر در سال جدید پرداختیم و تلاش داریم که از مهاجرت غیرضرور جلوگیری شود.

ذوالفقاری اظهار کرد: هماهنگی‌هایی با مسئولان طالبان با توجه به اینکه در حال حاضر چند صد هزار نفر از مهاجر در اردوگاه‌های شرق کشور نگهداری می‌شوند صورت گرفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه کمک‌های بین المللی کمتر از ۵ درصد نیاز مهاجران را تأمین می‌کند عنوان کرد: در حال حاضر ۵۲۶ هزار دانش‌ آموز افغانی در حال تحصیل در کشور داریم همچنین ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن به اتباع خارجی تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ هزار دانشجو در حال تحصیل در کشور داریم، بیان کرد: ۱۱ هزار سوادآموز در کشور داریم که در چهار سال اخیر تداوم داشت.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: کمک‌های کمیساریا بسیار ناچیز بوده است، ما در حال حاضر دو هزار کیلومتر مرز مشترک داریم و این هزینه‌های پرداختی تنها التیام کوچکی برای ماست.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: به نظر ما سیاست‌های غلط چند دهه کشورهای غربی و منطقه نتیجه افزایش آوارگان بوده است.

وی گفت: مداخلات بیجا در منطقه سبب شده با آوارگان بیشتری در منطقه مواجهه باشیم. امید داریم با تلاشی که داریم زمینه توقف مهاجرت‌ها با کمک به معیشت افغان‌ها صورت گیرد.

منبع: مهر
کد خبر 542999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.