احداث خانه‌های زیستی برای معلمان در آمستردام

فقدان مسکن مقرون به صرفه باعث کمبود معلم در پایتخت هلند شده است و به همین علت، شهرداری آمستردام در حال احداث مجموعه خانه‌هایی مبتنی بر اصول مدور ساختمان‌سازی است که بتواند مشکل مسکن این قشر را حل کند؛ احداث این خانه‌ها بر اساس رویکرد حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درگاه اطلاع‌رسانی شهرداری آمستردام گزارش داد که اولین گروه از مجموع ۶۱ خانه اجاره‌ای کاملاً چوبی در منطقه خودکفای این شهر مستقر شد. حدود ۳۰ واحد از این مسکن‌ها از نوع مقرون به صرفه خواهد بود که برای معلمان و کارکنان در نظر گرفته شده است؛ این تصمیم بخشی از اقدامات شهر برای رفع کمبود معلم انجام شده است.

خانه‌های چوبی در یک کارخانه تولید می‌شود و از منطقه یودن به آمستردام تحویل داده می‌شود. این خانه‌های مکعبی کاملاً آماده استفاده است و فقط باید با جرثقیل در جای مناسب چیده شود. علاوه بر این، به گفته طراح این مجموعه خانه‌، مکان نصب این مکعب‌های قابل سکونت، با سطح آلودگی صوتی کم همراه است.

احداث خانه‌های زیستی برای معلمان در آمستردام

نیمی از این مجموعه خانه‌های فوری برای افرادی که در حوزه‌های آموزش، مراقبت‌های بهداشتی یا ایمنی کار می‌کنند در نظر گرفته شده است؛ هرچند گروه هدف، بیشتر معلمان هستند زیرا نبود مسکن مناسب باعث کمبود شدید معلم در آمستردام شده است.

۳۱ خانه دیگر به عنوان خانه‌های اجاره‌ای بخش خصوصی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. اندازه واحدها از یک سالن جمع و جور با مساحت ۴۷ متر مربع تا یک خانه بزرگ مناسب یک خانواده با متراژ ۱۵۶ متر مربع متفاوت است.

ایده پشت ساخت این بنا، در واقع حمایت از اصول مدور خانه‌سازی است؛ مصالح به کار رفته در این بنا فقط از مواد پایدار و بازیافتی ساخته شده است. تأمین انرژی این مجموعه توسط سیستم ذخیره انرژی حرارتی، پنل‌های خورشیدی روی پشت بام و همچنین فضای سبز برای تأمین آب بیشتر انجام خواهد گرفت. یکی از راه‌های استفاده از آب ذخیره شده، برای شست‌وشوی توالت‌ها است. علاوه بر این، حتی جعبه‌هایی به عنوان لانه خفاش برای افزایش تنوع زیستی در این نوع خانه‌سازی ساخته می‌شود.

کل این مجموعه میزبان حدود هزار و ۵۰۰ خانه جدید است. آخرین واحدهای مسکونی در این منطقه باید تا سال ۲۰۲۹ تکمیل شود. مساحت کل این مجموعه حدود ۱۵ هکتار، معادل ۲۳ زمین فوتبال، است.

احداث خانه‌های زیستی برای معلمان در آمستردام

کد خبر 542996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.