فرار از صحنه قتل با نارنجک

فرار از صحنه قتل با نارنجک، حمله مسلحانه دو برادر به ماموران آتش‌نشانی، انفجار مرگبار در کارخانه پنیر، شلیک قاطع بعد از مدارای انسانی، پایان وحشت در اهواز با دستگیری عاملان تیراندازی، شلیک ۷ گلوله به دزدان شب رو را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسر ۱۸ ساله‌ای به نام فرید که تعدادی نارنجک دستی همراه داشت با دیدن یکی از هم محله‌ای‌هایش که پسری ۱۶ ساله بود نزدیک وی رفت تا با پرتاب نارنجک او را بترساند اما انفجار ناگهانی نارنجک‌ها در دستان پسر نوجوان منجر به قطع دست خودش و جراحت شدید پسر نوجوان شد.

به دنبال این حادثه دلخراش هر دو پسر به بیمارستان منتقل شدند اما فرید وقتی در بیمارستان متوجه شد پسر نوجوان بر اثر جراحت‌های شدید جان باخته است با وجود اینکه خودش در این حادثه انگشتان دستش قطع شده بود پا به فرار گذاشت. با شکایت خانواده مقتول بلافاصله تیمی از کارآگاهان جنایی پلیس البرز تشکیل شد و فرید تحت تعقیب پلیس قرار گرفت اما مشخص شد وی از خانه و محل زندگی‌اش فرار کرده است با این حال ردیابی‌ها ادامه داشت تا اینکه پس از ۱۰ ماه کارآگاهان سرنخ دستگیری متهم را در اصفهان پیدا کرده و سرانجام در مخفیگاهش دستگیر شد.

این متهم پس‌از انتقال به اداره پلیس آگاهی استان البرز درهمان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و اظهار کرد: مدتی قبل از این حادثه با امید بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده بودیم و آن شب می‌خواستم با پرتاب نارنجک‌ها او را بترسانم اما فکر نمی‌کردم این اتفاق بیفتد. فرید اظهار داشت زمانی که قصد پرتاب نارنجک را داشته در حالت عادی نبوده و تمرکز نداشته به نحوی که نارنجک در دستانش منفجر و انگشتانش هم قطع شده است. وی در ادامه مدعی شد در این ۱۰ ماه آواره و سرگردان شهرها بوده اما در نهایت در اصفهان دستگیر شده است.

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: متهم پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شده به زندان منتقل شد و بزودی با تکمیل تحقیقات محاکمه می‌شود.

حمله مسلحانه دو برادر به مأموران آتش‌نشانی

عنایت‌الله رهنورد سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد اظهار کرد: جمعه شب دو برادر موتورسوار به کارگاه روبروی ایستگاه آتش‌نشانی فن‌آوران شهرکرد مراجعه کردند. یکی از برادران با موتور زمین می‌خورد و مأموران ایستگاه فرد مصدوم را داخل ایستگاه برده و کمک‌های اولیه را انجام می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که این اشخاص حالت طبیعی نداشتند بعد از مداوا دو الی سه مرحله با سلاح سرد و چاقو به ایستگاه و مأموران حمله می‌کنند و شیشه‌های ایستگاه را می‌شکنند و مأموران را مورد ضرب و شتم قرار دادند که این پرونده اکنون در حال پیگیری پلیس است.

انفجار مرگبار در کارخانه پنیر

غلامرضا اربابی فرماندار شهرستان زهک اظهار کرد: بر اثر انفجار دیگ بخار کارخانه پنیرسازی این شهرستان دو نفر فوت کرده و پنج نفر زخمی شدند. متأسفانه یک نفر از مجروحان قبل از رسیدن به بیمارستان و یک نفر نیز در بیمارستان فوت کرد.

براساس اعلام روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل، در پی حادثه انفجار مخزن خامه کارخانه پنیر زهک دو نفر فوت کرده و پنج نفر مصدوم شدند که پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه جهت ادامه درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) زابل منتقل شدند.

شلیک قاطع بعد از مدارای انسانی

این روزها فیلمی از درگیری یکی از مأموران پلیس با جوان قمه‌کش در فضای مجازی منتشر شده که بازتاب گسترده‌ای داشته است. در این فیلم مشخص است جوان قمه‌کشی در حالی که مدام به مأمور پلیس توهین می‌کند فریاد زنان می‌گوید اگر جلوتر بیایی قمه را در گردنت فرو می‌کنم. با این حال مأمور پلیس که جان بقیه شهروندان را در خطر می‌دید دست از کار نکشید و با اینکه چند بار نزدیک بود مورد اصابت قمه پسر جوان قرار بگیرد چندین بار هشدار داد تا شرور قمه به دست خود را تسلیم کند.

با این وجود، جوان قمه کش همچنان به تهدیدهایش ادامه داد و در یک صحنه به سمت پلیس حمله کرد اما پلیس مقتدرانه در برابر این شرور قمه به دست صبر و شکیبایی کرد اما وقتی دید این متهم که از اراذل و اوباش است و قصد تسلیم شدن ندارد و با در دست داشتن چاقو بزرگ اقدام به بزرگ‌نمایی و تهدید می‌کند با استفاده از قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی به پای شرور خطرناک کرد.

شرور جوان که از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار گرفته بود سعی داشت با شلوغ کاری راهی برای فرار پیدا کند اما مأمور جوان و شجاع متهم را کشان کشان به سمت خودروی پلیس منتقل کرد تا شرور جوان راهی برای فرار پیدا نکند. سرانجام مأمور پلیس با استفاده از قانون به کارگیری سلاح شیلک و متهم را زمین‌گیر و دستگیر کرد.

پایان وحشت در اهواز با دستگیری عاملان تیراندازی

سرهنگ کیومرث کشوری جانشین انتظامی اهواز اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری طایفه‌ای در سطح شهرستان اهواز که موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم نموده بود. بررسی موضوع و دستگیری عاملین تیر اندازی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۲۸ و پاسگاه حمید اهواز با شناسایی چهار نفر از عاملین تیر اندازی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی در مخفیگاهشان دستگیر و در حین بازرسی تعداد چهار قبضه سلاح گرم شامل تعداد دو قبضه کلاش و دو قبضه سلاح شورشی شکاری کشف و ضبط شد. متهمین پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.

شلیک ۷ گلوله به دزدان شب رو

سرهنگ حسین دهقان‌پور فرمانده انتظامی مشهد در خصوص ماجرای دستگیری دزدان شب رو، اظهار کرد: افزایش دستبرد شبانه به خودروهای پارک شده شهروندان در حاشیه کوچه‌ها و خیابان‌ها، موجب شد تا گشت‌زنی شبانه نیروهای انتظامی نیز در مناطق احتمالی تردد سارقان به شکل هدفمند بیشتر شود. در این میان چندین گروه گشت خودرویی محسوس و نامحسوس به فرماندهی سرگرد مهدی کسرویی رئیس کلانتری نجفی مشهد وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی دزدان شب رو آغاز کردند.

وی افزود: نیروهای گشت که در خط مقدم مبارزه با جرم قرار دارند، ابتدا به بررسی مکان‌های احتمالی تردد سارقان در حوزه استحفاظی پرداختند و سپس در پوشش‌های مختلف در مناطق مذکور مستقر شدند. مأموران انتظامی از ساعات پایانی شب، خودروهای مشکوک و عابران مظنون را زیر نظر می‌گرفتند تا این که چند شب قبل یک دستگاه پراید سفیدرنگ توجه نیروهای گشت را به خود جلب کرد.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در همین هنگام یکی از سرنشینان پراید از خودرو پیاده شد و در حالی که اطراف خود را می‌پائید به طرف یک دستگاه تیبای پارک شده در حاشیه خیابان پیروزی رفت و مشغول باز کردن در تیبا شد. به گفته رئیس پلیس مشهد، مأموران گشت که چشم از پراید برنمی داشتند متوجه شدند که پلاک آن نیز مخدوش است. این گونه بود که بلافاصله مأموران انتظامی، مراتب را از طریق بی سیم به مرکز پیام فرماندهی اطلاع دادند و عملیات دستگیری سارقان را در حالی آغاز کردند که جوان یاد شده هنوز با لوازم سرقت مشغول باز کردن در تیبا بود.

وی اضافه کرد: به محض این که راننده پراید متوجه نیروهای انتظامی شد، ناگهان پدال گاز را فشرد و همدست او نیز با رها کردن خودروی تیبا، سوار پراید در حال حرکت شد و بدین ترتیب سارقان تلاش کردند تا در تاریکی شب از چنگ نیروهای انتظامی بگریزند به همین دلیل وارد تقاطع غیرهمسطح میدان تلویزیون شدند و در خلاف جهت عبور خودروها به فرار ادامه دادند.

سرهنگ دهقان پور تصریح کرد: نیروهای گشت بلافاصله در دو شاخه عملیاتی اطراف میدان را به محاصره درآوردند و به سرنشینان پراید فرمان ایست دادند اما آن‌ها به اخطارهای قانونی توجهی نکردند و با سرعت وحشتناکی در تاریکی شب به فرار در خلاف جهت ادامه دادند تا این که مأموران دست به سلاح بردند و با شلیک هفت گلوله آنان را زمین گیر کردند.

وی با اشاره به دستگیری سه عضو این باند سرقت، افزود: در بازرسی از داخل پراید سارقان رینگ و لاستیک زاپاس، جک و دو جعبه ابزار مربوط به خودروهای پژو کشف شد و متهمان برای انجام تحقیقات به کلانتری نجفی انتقال یافتند. بررسی‌های مقدماتی نشان داد جوان سابقه داری به نام یاسین سرکردگی این باند را به عهده دارد که به تازگی از زندان آزاد شده است و با همدستی برادرش و یکی دیگر از سارقان، باند دستبرد به خودروها را هدایت می‌کند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به بازجویی‌های تخصصی از اعضای این باند سرقت، گفت: بازجویی‌های مقدماتی از سرکرده این باند بیانگر آن بود که آنها قبل از دستگیری به صندوق عقب یک دستگاه پژو ۴۰۵ در خیابان شهید حق شناس دستبرد زده‌اند اما در شب‌های گذشته با استفاده از موتورسیکلت و وانت پیکان قطعات خودروهای پارک شده را می‌ربودند به همین دلیل و با کسب مجوزهای قضائی، عملیات شناسایی و بازرسی مخفیگاه اعضای این باند در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بازرسی از منزل پدری یاسین سرکرده باند، تعداد زیادی لوازم صوتی، آمپلی فایر، جعبه‌های ابزار و قطعات سرقتی خودرو کشف شد اما در همین حال یک دستگاه پراید پارک شده در پارکینگ منزل نیز از چشمان تیزبین مأموران دور نماند که متعلق به خواهر متهم بود. در بازرسی از داخل این پراید هم مقادیری لوازم سرقتی خودرو پیدا شد و دامنه عملیات به سمت مخفیگاه عضو دیگر باند کشید که پاتوقی برای استعمال مواد مخدر بود.

سرهنگ دهقان پور همچنین به کشف زنجیر مخصوص خودرو بر در این مخفیگاه اشاره کرد و افزود: این احتمال وجود دارد که سارقان با استفاده از زنجیر یدک‌کش و وانت پیکان در سرقت خودرو نقش داشته‌اند که بررسی‌ها در اینباره ادامه دارد. کشف کپسول‌های آتش‌نشانی، گیتار، دریل‌های بزرگ، سنگ فرز و لوازم تعمیرگاهی از اعضای این باند بیانگر آن است که آنان احتمالاً به مغازه‌ها نیز دستبرد زده‌اند با این همه تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی دیگر آنان در کلانتری نجفی مشهد ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سارقان و مجرمان بدانند که پلیس مشهد با یغماگران اموال مردم بسیار قاطعانه برخورد می‌کند و شلیک‌های قانونی در صورت فرار سارقان ادامه می‌یابد بنابراین بهتر آن است که دست از سرقت بردارند و خود را در برابر گلوله‌های پلیس قرار ندهند.

کد خبر 542992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.