پایان روز دوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا با کسب ۸ مدال رنگارنگ برای کاروان ایران

در دومین روز از مسابقات کاراته قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا، کاروان ایران با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز عملکرد فوق‌العاده‌ خود را ادامه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اینکه در روز اول رقابت‌های آسیایی کاراته نمایندگان ملی‌پوش ایران خوش‌درخشیدند و ایران در جایگاه نخست جدول رده‌بندی قرار گرفت، روز دوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان که در شهر آلماتی برگزار می‌شود باز هم برای نمایندگان ایران پر مدال سپری شد و حاصل کار آن کسب سه مدال طلا، دو نقره و سه برنز بود.

کاتای انفرادی امید دختران

حدیثه جمال با کسب ۲۲.۹۰ امتیاز موفق شد میلانا ساینبیوا از قرقیزستان را که ۲۱.۸۳ امتیاز به‌دست آورده بود شکست دهد. وی در فینال این رده، با گرفتن ۲۴.۲۲ امتیاز و امتیازی بهتر از کوشکا یبایوا از قزاقستان که موفق به دریافت ۲۳.۶۲ امتیاز شده بود مدال طلای ارزشمندی را برای کاروان ایران به‌دست آورد.

کاتای انفرادی امید پسران

متین زارع با گرفتن ۲۳.۲۶ امتیاز، حریفانش یعنی هاما صالح از عراق (۲۳.۰۶ امتیاز)، واسگز جان از فیلیپین (۲۳.۰۶ امتیاز) و گابی دن از قزاقستان (۲۱.۵۲ امتیاز) را از پیش‌رو برداشت. در فینال متین زارع با کسب ۲۴.۲۶ امتیاز نتوانست از پس هین تاینگ از هنگ کنگ با ۲۴.۲۸ امتیاز بر بیاید و به مدال نقره بسنده کرد. این دومین مدال ایران در روز دوم بود.

کمیته و وزن منفی ۵۳ کیلوگرم جوانان دختر

ستایش نادری پس از تساوی صفر - صفر با منصوره لین از اردن برنده شد؛ او در ادامه سانی ایشیزوکا از هنگ کنگ را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. ستایش نادری در فینال در دیداری نزدیک یک بر صفر به بلا ساموشوا از قزاقستان باخت و نقره گرفت.

در کومیته و در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم جوانان پسر

محمدحسین شیرصفت ۵ بر صفر ابراهیم بخیت را مغلوب خودش کرد. شیرصفت در دیدار بعدی‌اش ۲ بر پنج بازی را به سلطان‌القحطانی عربستانی واگذار کرد. او با غلبه بر یوسف ماریانو از اندونزی با نتیجه ۶ بر صفر برنز گرفت و چهارمین مدال ایران را به ارمغان آورد.

وزن منفی ۶۱ کیلوگرم بخش کومیته جوانان پسر

امیرحسین بمان‌زاده قاطعانه و ۹ بر صفر ویزت بارتوف قرقیزستانی را شکست داد اما در دیدار با آلتین بک از قزاقستان ۲ بر صفر متحمل شکست شد. بمان‌زاده با شکست مقابل سعد الحلفی از کویت با نتیجه پنج بر سه دستش از رسیدن به مدال بازماند.

بخش کمیته، وزن مثبت ۷۶ کیلوگرم جوانان پسر

ابوالفضل نوری، عزیز مناسف از قزاقستان را سه بر صفر در تاتامی شکست داد و در دیدار دومش سه بر ۲ عمر البخیت را هم از پیش‌رو برداشت. نوری در دیدار سوم، چهار بر صفر مغلوب علی الهی از کویت شد. او برای کسب برنز، مجدداً با عمر البخیت از عربستان بازی کرد که با شکست ۶ بر چهار مقابل حریفش برنز را از دست داد.

کمیته وزن منفی ۴۸ کیلوگرم جوانان دختر

یلدا نقی‌بیرانوند چهار بر هفت مغلوب اکنیت شریزات از قزاقستان شد، نقی‌بیرانوند چهار بر صفر دیدار دومش را نیز مقابل امید آیسوا از قرقیزستان واگذار کرد. بیرانوند در دیدار رده‌بندی با پیروزی هفت بر سه مقابل فره‌ام الوایاتی از اندونزی موفق به کسب مدال برنز در این وزن شد.

کمیته و وزن منفی ۶۸ کیلوگرم جوانان پسر

امیررضا برزویی هشت بر یک محمد الرومی از کویت را برد. برزویی در دیدار بعدی‌اش ۱۰ بر صفر مغلوب آبلایخان از کشور میزبان شد. امیررضا برزویی در رده‌بندی با پیروزی سه بر صفر مقابل بی‌شر الفاروی از اردن به مدال برنز رسید.

کمیته و وزن منفی ۷۶ کیلوگرم جوانان پسر

سعید الهیاری، جاسم بافقیر از کویت را ۲ بر یک مغلوب خودش کرد، الهیاری در برابر محمد الامیری از امارات پنج بر صفر مغلوب شد. او با شکست برابر عبدالرحمان الحجرسی از عربستان با نتیجه ۵ بر صفر موفق به کسب مدال نشد.

کمیته وزن مثبت ۵۹ کیلوگرم جوانان دختر

سارینا فتحی با نتیجه ۶ بر صفر حریف قرقیزستانی‌اش ازهر اوروزیلوا را حذف کرد، فتحی در دیدار دوم پس از تساوی صفر - صفر با نصیر نورالله از اردن، برنده بازی شد. او در فینال مقابل صلوا المنصوری از امارات با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و یک طلای خوش‌رنگ دیگر را برای ایران به‌دست آورد.

کمیته وزن منفی ۵۹ کیلوگرم جوانان دختر

فاطمه بداق ، سه بر صفر سیتورا رسولوا از قرقیزستان را شکست داد و در دور دوم، در دیدار با ویچکا لیم از کامبوج، چهار بر یک برنده شد. بداق در فینال قاطعانه و با نتیجه ۹ بر صفر ژنیا آرستوا از قزاقستان را برد و طلا گرفت.

کد خبر 542986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.