ابتلای یک نفر به اومیکرون در تهران قطعی شد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص شناسایی اولین مورد واریانت امیکرون در ایران خبر داد.

مجید لطفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شناسایی اولین مورد از سویه اومیکرون در کشور، اظهار کرد: چند روزی است که با همکاری آزمایشگاهی با مدیریت اصغر عبدلی، دانشیار گروه ویروس‌شناسی پاستور بر روی شناسایی سویه اومیکرون در حال بررسی هستیم و سرانجام شب گذشته این سویه شناسایی شد، نخستین ویروس کرونا با سویه جدید اومیکرون در کشور در آزمایشگاه فوق تخصصی ویروس‌شناسی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: واریانت اومیکرون با کیت غربالگری انواع واریانت‌های کرونا ویروس SARS-CoV-2 به نام Delta vSNP که طراحی منحصر به فردی دارد و در کاشان ساخته شده است، شناسایی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: این فرد به تازگی از یکی از کشورهای عربی به کشور بازگشته و به دلیل داشتن علائم کرونا به آزمایشگاه مراجعه و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که نوع ویروسی که این فرد به آن مبتلا شده با سایر سویه‌ها که در حال حاضر بیشتر از نوع دلتا است، تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه در تهران اولین مورد از واریانت اومیکرون شناسایی شده است، افزود: این فرد چهار نفر از اعضای خانواده خود را آلوده کرده و احتمال اینکه آنها نیز به سویه اومیکرون مبتلا شده باشند وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است.

لطفی‌نیا با تاکید بر اینکه واریانت اومیکرون وارد کشور شده است، تصریح کرد: بعد از تشخیص اولیه، نتایج را برای بررسی بیشتر به ویژه در خصوص شناسایی اولین موارد از واریانت‌ها، توالی‌یابی شد و آنالیز نتایج توالی به طور قطعی نشان‌دهنده این است که فرد به اومیکرون مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 542954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 1
    دوباره شروع شد
  • محمد ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    هنوز از شر کرونا خلاص نشدیم یکی دیگه امد
  • امید ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    مطمئنا کرونا امیکرون الان توی کل تهران پخش شده