شهردار: گنبدکاووس قطب هنر و تمدن شمال کشور می‌شود

شهردار گنبدکاووس با اشاره به وجود سرمایه‌های معنوی بسیار در این شهر، گفت: جهان شهر گنبدکاووس باید قطب تمدنی و ادبی شمال کشور شود.

به گزارش ایمنا، سید علی‌اصغر موسوی با اشاره به ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی در فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای، اظهار کرد: ما در دوره جدید شورای اسلامی و شهرداری گنبدکاووس متعهد شده‌ایم تمامی اقدامات و مصوبات را همراه با پیوست فرهنگی ارائه کرده و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه شهر ادبی جرجان مهد پرورش بزرگان، هنرمندان، ادیبان و مشاهیر نامی بوده است، افزود: باید نام و یاد این عزیزان که مفاخر گنبدکاووس یا همان جرجان هستند با بافت و بطن شهر پیوند بخورد.

شهردار گنبدکاووس با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اقدام در مسیر این هدف برجسته کردن آثار فرهنگی و هنری خودمان هست، خاطرنشان کرد: ما سال‌ها به داشته‌های گران بهای معنوی خود در منطقه بی توجه بودهایم و نتوانسته‌ایم به حد مطلوب از این داشته‌ها برای توسعه فرهنگی و شناساندن این خطه پر افتخار بهره ببریم.

موسوی بر ضرورت معرفی گنبدکاووس به عنوان قطب فرهنگی هنری شمال کشور اشاره کرد و ادامه داد: این هدف گذاری آن چنان هم بلندمدت نیست و انتظار داریم با همت مردم و مدیران شهرستان این مهم را به فرجام نیکویی برسانیم.

وی از بررسی مسائل جهان شهر گنبدکاووس در سه حوزه خبر داد و تصریح کرد: حوزه اول از جنبه آثار و تولیدات هنری در این منطقه است، حوزه دوم از جنبه بناها و یادمان‌های این منطقه و حوزه سوم از منظر مشاهیر و بزرگانی که در این منطقه در اعتلای فرهنگ کشور عزیزمان ایران نقش داشتند خواهد بود.

شهردار گنبدکاووس برگزاری همایش جرجان زادگاه مشاهیر بزرگ ایران در پنج‌شنبه هفته گذشته را یک اقدام در همین راستا دانست و تاکید کرد: به لطف خدا قطعاً در آینده نزدیک این مسیر تداوم پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 542933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.