پرسپولیس نمی‌تواند مستقیما در پرونده گل‌گهر وارد شود

یک کارشناس حقوقی گفت: پرونده گل گهر طرفین خود را دارد و پرسپولیس نمی‌تواند مستقیا در آن وارد شود، ولی می‌تواند راجع به تغییرات جدول صحبت کند که این صحبت‌ها نباید تأثیری در رسیدگی‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجشنبه شب هفته گذشته بود که پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره کمیته انضباطی حکم پرونده بازیکن گابُنی تیم گل‌گهر را صادر کرد و نتیجه سه دیدار این تیم مقابل استقلال، سپاهان و پیکان را به سه بر صفر تغییر داد؛ اتفاقی که دودش حسابی در چشم شاگردان قلعه‌نویی رفت، اما چتر نجات سپاهان و استقلال برای باز پس‌گیری صدر از رقبا شد. ولی موضوع به همین جا ختم نشد و صدای اعتراض پرسپولیسی‌ها که به نظر مستقیماً در هیچیک از دو طرف این دعوای حقوقی نبودند، بلند شد و حتی در دیدار سرپرست این باشگاه با رئیس فدراسیون، یکی از محورهای صحبت قرار گرفت.

رسول باختر، حقوقدان ورزشی در این خصوص با اشاره به قانون حفظ یکپارچگی مسابقات فیفا، اظهار می‌کند: این مقرره قانونی در مقررات ما نیست و به همین دلیل نمی‌توانیم به آن استناد کنیم و فقط در موارد الزامی می‌شود به این قانون استناد کرد که البته در این مورد الزامی نداریم. از طرف دیگر طبق اگر دادگاه تشخیص داد می‌تواند سراغ بخش یکپارچگی برود، تغییر نتیجه را قبول نکند و فقط تیم را جریمه کند.

وی در خصوص صحبت‌های سرپرست پرسپولیس با عزیزی خادم در رابطه با حکم انضباطی گل‌گهر، تصریح می‌کند: این پرونده طرفین خود را دارد و پرسپولیس نمی‌تواند مستقیم در آن وارد شود، ولی می‌تواند راجع به تغییرات جدول صحبت کند که این صحبت‌ها نباید تأثیری در رسیدگی‌ها داشته باشد.

این کارشناس حقوقی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن خارجی باید چهار بازی ملی بازی کرده باشد تا بتواند به تیم ایرانی بپیوندد یا حضور در نیمکت تیم ملی هم کافی است؟ خاطرنشان می‌کند: در دستورالعملی که ابتدای فصل ابلاغ شد از عبارت "بازی کرده باشد" استفاده شده، لذا بحث حضور مطرح نیست و بازی کردن اهمیت دارد.

کد خبر 542829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.